Budowa tarczociągu.

Pomysł Rafała aby wrzucać tu nasze pomysły

Moderator: Hiszpan63

Awatar użytkownika
stiven22
Posty: 209
Rejestracja: 2011-01-06, 13:09
Lokalizacja: Wilkowuje

Budowa tarczociągu.

Post autor: stiven22 »

Zamierzam zrobić sobie tarczociąg i zastanawiam się jak go wykonać.
Dysponuje około 20m budynkiem starą wkrętarką.
Budynek to stodoła i zawsze jest pełno różnych maszyn i grató i ciągłe bieganie slalomem do tarczy mnie drażni.

Pytanie jedno linkowy czy dwu linkowy (2-3mm stalowa linka nośna) cienka linka napędowa.
Czy montować kamerę do podglądu trafień.
Jak rozwiązać problem sterowania żeby tarcza zatrzymała się na 10 lub 15m.

Wujek Google trochę pomógł ale nie mam doświadczenia w strzelaniu na takim ustrojstwie więc jakieś rady by się przydały.
Air Arms s410f 4,5 mm +BKL 237 + Hawke varmint II 4-16x44 AO Mil Dot
Awatar użytkownika
Ślubek
Administrator
Posty: 3688
Rejestracja: 2014-06-06, 08:37
Lokalizacja: Janówek Pierwszy

Post autor: Ślubek »

Nie wiem, czy nie prościej będzie jednak "wyprostować slalom" niż rozkładać przed każdym strzelaniem linkę. No, chyba, że masz taki kawałek pomieszczenia, na którym rozciągnięta na stałe linka nie będzie przeszkadzać.

Co do konstrukcji:
1. Przy założeniu, że kulochwyt będzie zamocowany na stałe, a poruszać się będzie tylko uchwyt na tarczę, stalowa linka 3mm to zdecydowanie overkill - 10 metrów takiej linki już sporo waży i uchwyty bloczków musiałyby być mocno przymocowane. Wystarczy cienka linka, taka jak np. do podnoszenia celów FT.
2. Linka typu "pojedyncza pętla" - na części powrotnej oklejona kawałkiem kolorowej taśmy w miejscu, które będzie przy Twoim stanowisku w momencie gdy tarcza dojedzie do kulochwytu. Ew. dodatkowo zderzaki uniemożliwiające wciągnięcie uchwytu tarczy w bloczek.