SKS - Nasze Forum
Liga SKS Liga SKS  Mapa Google  Mapa Google  Kawiarenka  Kawiarenka  FAQ  FAQ  Szukaj  Szukaj  Użytkownicy  Użytkownicy Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Naprawa, Tuning, Renowacja » Porady » Ucywilizowanie Striker Edge.
Ucywilizowanie Striker Edge.
Autor Wiadomość
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-11-03, 16:10   

To wiem, ale tego sie nie uniknie... przecież wszystkie zabiegi w wiatrówkach praktycznie mają coś dawać podczas pracy zespołu ... odchodzimy od tematu :mrgreen:

Edit 03.10.2015 19:26

Nie chcę wchodzić w tym wątku w dyskusje na temat oddziaływania na jakie ulega sprężyna podczas "odpoczywania" sobie w nie pracującym w danej chwili systemie :P bo na to sie nic nie poradzi :mrgreen: ograniczmy się do dyskusji na temat tego co dzieję się podczas napinania i cyklu strzału, bo to wtedy wszystkie modyfikacje zaczynają dawać efekt :lol: to tak według mnie :P
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
Ostatnio zmieniony przez Nestor2204 2015-11-03, 18:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Filo 
Włodzimierz





Wiek: 68
Dołączył: 24 Lis 2013
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 2015-11-03, 18:17   

Nestor2204 napisał/a:
przecież wszystkie zabiegi w wiatrówkach praktycznie mają coś dawać podczas pracy zespołu ... odchodzimy od tematu

Nie odchodzimy . Przeczytałeś o wpływie smaru na pracę zespołu :D .
 
 
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-11-03, 18:25   

Tak tak, o smarze tak :lol: aaaalee, wyboczenie sprężyny w stanie gdy wiatrówka jest nie naciągnięta jest przecież normalne i w niczym to nie przeszkadza bo gdy wiatrówka jest napinana to wtedy sprężyna zaczyna być prowadzona i jest prawidłowo, tak jak wspominałeś ;) Więc myśle że jak dokonam wspomnianych modyfikacji, to prowadzenie tłoka i sprężyny powinno być wystarczająco dobre i dość pewne/stabilne. Więc smaru teflonowego nie będzie potrzeba stosować ;)
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
Ostatnio zmieniony przez Nestor2204 2015-11-05, 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ślubek 
Rafał





Wiek: 48
Dołączył: 06 Cze 2014
Skąd: Janówek Pierwszy

Wysłany: 2015-11-03, 20:18   

Nestor2204 napisał/a:
wyboczenie sprężyny w stanie gdy wiatrówka jest nie naciągnięta jest przecież normalne i w niczym to nie przeszkadza

Niezupełnie. Nie przeszkadza co prawda za bardzo w strzelaniu, ale wyboczona sprężyna, nawet przy (relatywnie niewielkim) naprężeniu wstępnym ulega dalszej deformacji. A to już grozi późniejszymi konsekwencjami w postaci pęknięcia. Oczywiście, sprężyna nie zdeformuje się od razu przy tak niewielkich obciążeniach, ale przy długim użytkowaniu efekt może być widoczny. To raz.

Dwa - zwoje wyboczonej sprężyny, podczas naciągania muszą wpasować się w centralną prowadnicę. W zależności od ułożenia może to powodować niemiłe dźwięki podczas naciągania - skrzypienie, brzęczenie etc.

I w końcu trzy - gdyby wyboczenie sprężyny było normalne (i pożądane), sprężyny byłyby od razu produkowane wyboczone. :^) Tymczasem końcowe zwoje są właśnie po to planowane, aby ograniczyć siły wyboczające.
_________________
"My od lat już gawędzimy o Maryni
i to nawet, szczerze mówiąc, nie o całej..."
 
 
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-11-03, 20:48   

:roll: . O tym że wyboczenie jest pożądane nic nie mówiłem ;) ale wszelkie zabiegi które mają na zadaniu zapobieganie temu chociaż w pewnym stopniu, są wykonane, bądź będą wykonane ;) Skrzypienie przy naciąganiu jest słyszalne, czasem nawet małe pstryknięcie, to fakt, ale nie chodzi mi o to żeby poznawać wszelkie tajniki pracy springa, nawet najmniejsze szczegóły i w ogóle... Po prostu chce wprowadzić modyfikacje które wydłużą żywotność sprężyny jak i ucywilizują prace karabinka i tyle :roll: :mrgreen:

Okey, jeśli ktoś z was zakładał pierścień do Hatsana, to jakie odczuwalne zmiany zauważyliście ?
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
 
 
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-11-06, 14:49   

Chyba mało kto miał, bo nikt się nie odzywa... Jeszcze takie jedno pytanie, na ile max. może wchodzić w sprężynę korek ertalitowy ?

Tu jest temat gdzie była robiona prowadnica:

http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=8670

Chce zrobić możliwie najdłuższy trzpień korka który wchodzi w prowadnice, by później wywiercić w nim dziurę i włożyć do niego pręt obciążający korek ;)
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
 
 
Hiszpan63 
PRZEMEK





Wiek: 54
Dołączył: 28 Cze 2009
Skąd: Warszawa-CEKAUS
Wysłany: 2015-11-06, 14:56   

Nestor2204 napisał/a:
jeśli ktoś z was zakładał pierścień do Hatsana, to jakie odczuwalne zmiany zauważyliście ?
... żadnych :idea: ... nikt nie jest w stanie zauważyć/odczuć różnic z pierścieniem czy bez.

... to takie totalne placebo ... mam pierścień i dobrze mi z tym .
_________________
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 , DP21Gnominia. . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
 
 
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-11-06, 15:04   

no cóż... czyli może jednak nie warto go robić... hmmm wyczytałem że edge ma dość duży luz w tylnej części tłoka, prawdopodobnie któryś z Tawerniaków o tym pisał podczas tuningu swojego ... i tu jest głos za, żeby robić w tym wypadku :/ Zmierzę sam tłok i cylinder, jak będzie dużo luzu to zrobię pierścień, jak nie to zostawię jak jest ;)
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
 
 
Filo 
Włodzimierz





Wiek: 68
Dołączył: 24 Lis 2013
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 2015-11-06, 15:27   

Nestor2204 napisał/a:
Zmierzę sam tłok i cylinder, jak będzie dużo luzu to zrobię pierścień,

Dobrze gada . Dać mu .... soku. :P :D .
 
 
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-11-06, 16:41   

heheheh :P :D A co do korka, można zrobić w nim obciążnik, tak jak wspominałem wyżej ? :)

Edit 06.11.2015 20:53

Zmierzone ! Tłoczek ma w najgrubszym miejscu w tylnej części 26.4 mm , a cylinder standardowo 27 mm ;) będzie robiony pierścień :)
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Naprawa, Tuning, Renowacja » Porady » Ucywilizowanie Striker Edge.
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by BBHelp.pl oraz nasze-wiatrówki.pl
Część materiałów oraz grafik © nasze-wiatrówki.pl oraz Bastek i Tregarth.
 
     
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15