SKS - Nasze Forum
Liga SKS Liga SKS  Mapa Google  Mapa Google  Kawiarenka  Kawiarenka  FAQ  FAQ  Szukaj  Szukaj  Użytkownicy  Użytkownicy Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Naprawa, Tuning, Renowacja » Porady » Ucywilizowanie Striker Edge.
Ucywilizowanie Striker Edge.
Autor Wiadomość
Rlyeh 



Dołączył: 04 Paź 2007
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2015-05-13, 10:05   

W swoim Hatsanie zrobiłem

-Skrócić sprężynę o 2,5-3 zwoje tak żeby było 5mm napięcia wstępnego - nie wiem ile było, skrócona została po jednym zwoju z każdego końca
-Splanować końcówki sprężyny - tak
-Dociążyć kolbe - tak
-umyć i nasmarować - tak
-Korona lufy i portu ładowania - ciachnięta lufa, korona nie była potrzebna, tłumik nie był złym pomysłem ale jego wykonanie już tak
-wymienić prowadnice na dłuższą i lepiej spasowaną (metal czy ertalon)? - nie, zastosowałem podkładki ertalitowe
-dobra uszczelka. - tak
-Osłona PET ( tutaj nwm czy tak potrzebne) - raz założyłem, później stwierdziłem że się ściera, dałem sobie spokój

I różnica była widzialna, słyszalna, i namacalna. Podejrzewam że coś grzebałem jeszcze przy spuście, ale to był Hatsan kupiony jeśli dobrze pamiętam, tak w 2007 roku - obecna produkcja ma się chyba nijak do tamtejszej, a i ponoć spusty są innego sortu.
 
 
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-05-13, 11:20   

Dzięki, też mam zamiar tak zrobić . Tylko nie rozumiem o co chodzi z tymi podkladkami. Zostawia się oryginalną prowadnice i coś gdzieś dokłada ? :)
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
Ostatnio zmieniony przez Nestor2204 2015-11-03, 18:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-05-25, 14:40   

Panowie. Co powiecie o stosowaniu kapelusza ertalitowego ? Opłaca się czy mało daje ?
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
 
 
adaś 
Zygmunt



Wiek: 37
Dołączył: 09 Kwi 2011
Skąd: Opole
Wysłany: 2015-05-25, 18:27   

W moim hatsanie 85 zastosowalem prowadnice i kopelusik z eterlenu (kapelusz ma zadanie trzymania sprężyny centralnie w tloku) , ale dopiero w sobote skrocilem sprezyne likwidujac napiecie wstepne co spowodowalo oslabienie wiatrowki ale w końcu mozna w cos trafić. Podgrzalem rowniez koncowki sprezyn i zgniotlem po dwa zwoje , a nastepnie zaplanowalem koncowki co powoduje rownomierny nacisk na prowadnice i kapelusik. Pozdrawiam
 
 
Filo 
Włodzimierz





Wiek: 68
Dołączył: 24 Lis 2013
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 2015-05-26, 07:57   

Nestor2204 napisał/a:
też mam zamiar tak zrobić . Tylko nie rozumiem o co chodzi z tymi podkladkami. Zostawia się oryginalną prowadnice i coś gdzieś dokłada ?
_________________

Koledzy się nie kwapią z wyjaśnieniem a emeryt ma czas . :>
Prowadnica ( + kapelusik ) może być tylko o 1 mm krótsza niż otwór w zblokowanej sprężynie . Całkowita długość zestawu , łącznie z odsadzeniami oporowymi prowadnicy i kapelusika , zmieścić się musi w przeznaczonym miejscu i tłok dać się zapiąć . Jeśli sprężyna w tłoku nie ma znaczącego luzu poprzecznego , to znaczy średnica zewnętrzna sprężyny jest niewiele mniejsza ( ok. 0,5 - 0,7 mm ) od wewnętrznej średnicy tłoka , to kapelusik nie jest niezbędny . Podkładki z brązu pod polerowane czoła sprężyny ( jedna też wystarczy ) stosują niektórzy koledzy dla zniwelowania jej skrętnych naprężeń podczas ściskania .
 
 
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-05-30, 10:11   

Trochę nad tym myślałem i zrobiłem tak...
-Nie skracałem sprężyny ponieważ ze wzoru długość ściśniętej sprężyny : grubość drutu = ilość zwoji Wyszło 35 i tyle jest więc dobrze :) (nawet nie wiem gdzie ten wzór znalazłem ale jest ok :mrgreen: )
Końcówki sprężyny były fabrycznie splanowane :) nie było potrzeby nic z tym robić
Dociążyłem kolbę ok. 600 - 500 g
Nasmarowałem spręzyne molibdenowym, a spust miedziowym
Korona lufy i portu ładowania nie robię, ponieważ wiąże się to z psuciem lufy muszki i tego plastiku...
wymieniłem prowadnice na stalową i jestem mega zadowolony :)
Uszczelki tłoka jeszcze nie wymieniłem
Osłona PET - stwierdziłem że nie potrzeba bo brzdęku już nie ma a ten plastik tylko by się ścierał

I co wy na to ? :D
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
Ostatnio zmieniony przez Nestor2204 2015-11-03, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
green_thunder 
Robert, Komendant




Wiek: 66
Dołączył: 06 Lis 2007
Skąd: z Mokotowa
Wysłany: 2015-05-30, 11:44   

[quote="Nestor2204"]-Osłona PET - stwierdziłem że nie potrzeba bo brzdęku już nie ma a ten plastik tylko by się ścierał

[/quote

Ta osłona ma zapobiegać przedostawaniu się smaru ze sprężyny do cylindra, np.
 
 
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-11-02, 13:37   

Witam ! Wracam do tematu ucywilizowania Striker Edge'a...
W poprzednich postach opisałem co było zrobione i na tym staneło. Ale czas zakupu lunetki jest juz coraz blizej, więc na nowo postanowiłem sie wziac za Hatsana i dopracować go jeszcze troche. Lecz najpierw spytam fachowców ;) Otóż mam zamiar zrobić kapelusik z ertalitu, kiedys była robiona prowadnica i kapelusik z metalu, lecz koniec końców kapelusika nie założyłem bo obawiałem sie problemów z napieciem wstępnym... sprężyny nie skracałem, jest oryginalna. Zamierzam jeszcze zrobić ślizg tłoka, tylko nie wiem jak sie za to zabrać i co to da. Wiem o tym elemencie tylko z "widzenia", dodatkowych informacji nie wyczytałem. Chce założyć jeszcze uszczelke tłoka zepto... lecz nie mam pojecia jaką zakupic, sprzedają tylko do mod 55-95 i 135, dla Striker Edge nie znalazłem. Myślałem jeszcze nad założeniem podkładki ertalitowej na prowadnice, która była na seryjnej, ale nie wiem czy to wszystko sie pomieści :P pomoże ktoś jak to wszystko sensownie rozwiązać ? Głownie chodzi mi o ten ślizg, dla mnie to coś nowego :D
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
 
 
Hiszpan63 
PRZEMEK





Wiek: 54
Dołączył: 28 Cze 2009
Skąd: Warszawa-CEKAUS
Wysłany: 2015-11-02, 13:50   

Ślizg sobie daruj. Źle zrobiony przyniesie więcej szkody niż pożytku. Uszczelka będzie pasowała od Hatsana 55-95 . Cała reszta się pomieści , ale jest prawdopodobieństwo , że przekroczysz limit.
_________________
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 , DP21Gnominia. . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
 
 
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-11-02, 15:20   

Hmmm... po prostu zwiekszy się napiecie wstępne, ale nie powinno być problemu z naciągnieciem i zapięciem tłoka ? Podstawa prowadnicy ma 10 mm... gdyby stoczyć podstawe do 5 mm, i kapelusik również 5 mm to powinno być to samo moim zdaniem. Z podkładki łożyskującej i tłumiącej drgania w takim wypadku zrezygnuje. Kapelusz wytoczę o średnicy wewnętrznej tłoka. Aby trzymał sprężyne centralnie w tłoku i jednocześnie tłumił drgania. Czy taki zabieg wchodzi w grę i da korzystne zmiany ?
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
 
 
Hiszpan63 
PRZEMEK





Wiek: 54
Dołączył: 28 Cze 2009
Skąd: Warszawa-CEKAUS
Wysłany: 2015-11-03, 08:50   

Nestor2204 napisał/a:
Czy taki zabieg wchodzi w grę i da korzystne zmiany ?
... jest takie prawdopodobieństwo .
_________________
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 , DP21Gnominia. . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
 
 
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-11-03, 09:00   

Rozumiem ze 5 mm ścianki tych elementów to nie będzie za mało i można spokojnie toczyć i montować ;) A co do pierścienia wiodącego. Z tego co wydedukowałem grzebiąc na forach, należy w tylnej części tłoka wytoczyć rowek głębokości 1 mm i szerokości 4 mm. Następnie od średnicy cylindra odejmujemy wymiar zmierzony suwmiarką z tego właśnie rowka. Wynik da grubość pierścienia. Tu chyba nie ma co skopać jeśli zna się dokładne wymiary. Może warto zaryzykować :D
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
 
 
Filo 
Włodzimierz





Wiek: 68
Dołączył: 24 Lis 2013
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 2015-11-03, 09:45   

Pierścień prowadzący, w tylnej części tłoka, ma dość ograniczony wpływ na powtarzalność energetyczną karabinka . Czysto teoretycznie rzecz biorąc , na tłok , w momencie strzału , nie działają żadne siły poprzeczne, a więc nie występuje siła tarcia między tłokiem a cylindrem w jego tylnej części . Praktycznie jednak , działa siła od wybaczającej się sprężyny, z którą walczymy ( tylko częściowo skutecznie ) przy pomocy prowadnicy . Ja stosuję , z bardzo dobrym skutkiem , smar teflonowy ( tak , tak , teflonowy ) Smarol PTFE do łańcuchów . Smar dość gęsty , odbierający karabinkowi niewielką część energii , ale bardzo skuteczny w tłumieniu wszelkich drgań , brzęczenia sprężyny itp. Jest to smar w pojemniku aerozolowym i wymaga długiego wstrząsania dla wyrównania składu . Niedokładnie wymieszany daje biały ślad teflonu zamiast przezroczystej równomiernej warstwy . Dla karabinków podlimitowych
strata energii to ok. 1 J, mierzony rozrzut prędkości śrutu 2-2,5 m/s . Polecam wypróbowanie smaru, zamiast toczenia twardego tłoka :> .
 
 
Nestor2204 
Paweł



Wiek: 18
Dołączył: 14 Sty 2015
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2015-11-03, 13:28   

I tak wiatrówkę będe miał niedługo na stole to już zrobię z jednym razem ;) Filo, mówisz o wyboczeniach sprężyny. Jeśli mam już zastosowaną prowadnice spasowaną suwliwie z sprężyną, do tego dorobie właśnie korek trzymający ją w centrum tłoka i wsponiany pierścien to wydaje mi się że wszystko będzie sztywne jak cholera :mrgreen: do tego dobry smar molibdenowy ;) myślałem o Pecie ale jego role stabilizowania springa spełni korek ;) a Hatsan ma zamknięty tłok więc smar i tak się nie będzie przedostawał ;)
_________________
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl...p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
Ostatnio zmieniony przez Nestor2204 2015-11-05, 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Filo 
Włodzimierz





Wiek: 68
Dołączył: 24 Lis 2013
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 2015-11-03, 15:26   

Sprężyna może być precyzyjnie prowadzona w stanie pełnego napięcia , ale gdy jest rozprężona to połowa jej długości nie jest niczym podparta i w tym stanie może się wyboczyć w kierunku tłoka .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Naprawa, Tuning, Renowacja » Porady » Ucywilizowanie Striker Edge.
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by BBHelp.pl oraz nasze-wiatrówki.pl
Część materiałów oraz grafik © nasze-wiatrówki.pl oraz Bastek i Tregarth.
 
     
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15