Kral A02 (Air Master 300)

Wszystkie typy wiatrówek sprężynowych

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

damianisko5 pisze:Zdemontowałem i sprawdziłem istotne elementy /oprócz komory/ i wszystko było OK
To co sprawdziłeś (komora sprężania to cylinder , tłok + uszczelka , sprężyna są istotnymi elementami) jest też komora ładowania , obrotowy bęben . Co w tym wypadku sprawdziłeś :?
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
damianisko5
Posty: 3
Rejestracja: 2009-07-14, 13:12
Lokalizacja: internet

Post autor: damianisko5 »

Dodam, że po zakupie zrobiłem mały tuning - polerka tłoka, cylindra, sprężyny /splanowanie/ mechanizmu spustu, podkładki pod sprężynę, nowa uszczelka Zepto i po tym Krall spisywał się bardzo dobrze. Opisany problem pojawił się niedawno. To tyle tytułem wyjaśnienia. MM
Awatar użytkownika
DoktorPio
Posty: 195
Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Podczas wystrzału nie wylatuje śrut Kral A02

Post autor: DoktorPio »

damianisko5 pisze:Kral A02/ nowy, zakup 07.2009/ wystrzelał ok. 200 śrutów – podczas wystrzału nie wylatuje śrut, po otwarciu komory ładowania /dolny naciąg/ słychać syk wydostającego się powietrza !!. Zdemontowałem i sprawdziłem istotne elementy /oprócz komory/ i wszystko było OK. Po tym zabiegu po kilkunastu strzałach problem znów się powtórzył. – CZY MIAŁ KTOŚ z użytkowników taki przypadek i potrafi mi wyjaśnić co jest z karabinkiem . pzdr.MM
- jakiego śrutu używasz (nazwa typ itp ) ?
- sprawdziłeś istotne elementy ? a co z lufa czy na całej swojej długości ma prawidłowy gwint ?
- nie sprawdziłeś komory ? jakiej komory ?
- jaką moc podczas kiedy jest sprawny osiągasz ?
Z mojego doświadczenia tylko raz tak się zdarzyło ze śrut nie mógł wylecieć z lufy. Ale to była stara slavia z pęknięta sprężyna i nie miała siły wypchnąć śrutu :lol:
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
Kasia81
Posty: 32
Rejestracja: 2009-09-02, 15:59
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kasia81 »

damianisko5 pisze:Dodam, że po zakupie zrobiłem mały tuning - polerka tłoka, cylindra, sprężyny /splanowanie/ mechanizmu spustu, podkładki pod sprężynę, nowa uszczelka Zepto i po tym Krall spisywał się bardzo dobrze. Opisany problem pojawił się niedawno. To tyle tytułem wyjaśnienia. MM
Witam!!!po zaladowaniu srutu postaraj sie niezapominac zamknac bebenek ze srutem... zdazylo mi sie to ze dwa razy, i w tedy jest ten efekt co ty opisales...pozdro
damianisko5
Posty: 3
Rejestracja: 2009-07-14, 13:12
Lokalizacja: internet

oring Kralla

Post autor: damianisko5 »

Wystrzelałem już trochę śrutów i myślisz, że co jakiś czas nie zamykam komory ładowania ? to jakiś żart ? - nie, nie zdarzyło mi się coś takiego !! ale dzięki za opinie - problem jest w czymś innym, prawdopodobnie w ułożeniu oringu w bębnie i współpracy z płaszczyzną cylindra - dodam, że od nowości z dużym oporem obracał się bęben i dlatego zdecydowałem się na jego wymianę. MM
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

Kral 02 efekyy z 10- metrów , pomieszczenie zamknięte , cal 5,5 mm (cel - puszka) dystans 10 metrów.

Obrazek Obrazek Obrazek
3 - strzały powtarzalne ;)
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Awatar użytkownika
blef16
Posty: 100
Rejestracja: 2008-02-10, 15:48
Lokalizacja: Polska

Post autor: blef16 »

Witam Wszystkich! Szyby widzę że jeszcze są cała i zdrowe. To dobrze! Tak trzymać! Kolega znajomego przerobił w fabryce, sprężynówkę na gaz-ram. Ten kumpel co mi to mówił, nie zna się za bardzo, na wiatrówkach, ale strzelał z niej na hali. Mówił że cicha, celna i mocna. Chyba też komorę sprężania zwiększył. Wiem ile ma Jouli, ale nie będę pisał. Kal.5,5mm. Przebija cienkie arkusze stalowej blachy. Tłoczek prawdopodobnie z tylnej klapy auta. Zrobił w nim zawór i nabija go z butli. A cały plan ściągnął gdzieś z internetu. Napisałem bo mu trochę zazdroszczę, pomimo że go nie znam. Z tego co kolega mi opowiadał, to nie było dużo roboty przy niej. Rys.techniczny i heja. Resztę zrobiły maszyny na największym poziomie. Optykę też ma ponoć dobrą. Szkoda że już nie pracuje w tym zakładzie. Też bym chciał takie cacko :cry:
blef16
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

Coś niecoś o sprężynie gazowej:
http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=583 ... am&start=0
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Awatar użytkownika
bonzoo
-#Srebrny Dobromir
-#Srebrny Dobromir
Posty: 1786
Rejestracja: 2008-02-03, 19:27
Lokalizacja: Łazy

Post autor: bonzoo »

Interesujące :mrgreen: Ciekawe jak się z czegoś takiego strzela? Czy przy takiej samej energii, odrzut będzie inny?
Awatar użytkownika
blef16
Posty: 100
Rejestracja: 2008-02-10, 15:48
Lokalizacja: Polska

Post autor: blef16 »

Witam! Nie wiem właśnie jak z czegoś takiego się śruci? Nawet tej wiatrówki nie widziałem. Ten człowiek jest w średnim wieku, bardzo zafascynowany strzelectwem wiatrówkowym. Podejrzewam że tandety by nie robił jakiejś? Wiem że przy dużej szmocy, wiatrówka strzela cicho, powtarzalnie, bez odrzutu, czy trzepania na boki. Pozdro!
blef16
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

Poczytajcie to:
http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=583 ... am&start=0
merkury31dokładnie opisuje przeróbkę Gamo 1250 na sprężynę gazową , co w sumie w tym modelu jest banalnie proste, zamieszczone są też fotki i rysunki tech.
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Awatar użytkownika
blef16
Posty: 100
Rejestracja: 2008-02-10, 15:48
Lokalizacja: Polska

Post autor: blef16 »

Witam! Z tego co przeczytałem o siłownikach gazowych, nigdzie nie doczytałem się wzmianki na temat tego, czy tłok siłownika wsadzony do tłoka wiatrówki ma lekko dobijać uszczelką o dno cylindra? Jak to z tym jest? Każdy pisze że im więcej jest napompowany cylinder siłownika, tym jest większa moc rozprężania, co przekłada się na wartość energetyczną wiatrówki! No ale w szczególności liczy się objętość cylindra naszej wiatrówki, który może dać max.określone ciśnienie, bez względu jaka byłaby siła naszej sprężyny normalnej czy gazowej. Pozdrawiam! :)
blef16
pięknyzadek
Posty: 236
Rejestracja: 2008-09-23, 13:37
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: pięknyzadek »

januszmariusz pisze:Poczytajcie to:
Widzę Janusz, że zastanawiasz się nad swoim Questem :D
Ja też bardzo poważnie zastanawiam się nad swoim Legacy.
Jak byś rozpoczął przeróbkę to daj znać.
Awatar użytkownika
pico1979
Posty: 7
Rejestracja: 2009-07-24, 09:22
Lokalizacja: Nowa Dęba

Post autor: pico1979 »

Witam, czy ktoś z Was wymieniał uszczelkę portu ładowania -tą małą? Jeśli tak to z czego taką dobrać? U mnie już drugi raz się uszczerbała (pierwszym razem obróciłem na drugą stronę). Znalazłem pasującą po naciągnięciu w zestawie naprawczym do piecyka gazowego ale jest troszkę zbyt niska, mało wystaje ponad metal i obawiam się, że będą przedmuchy. Czym smarować tą gumę?, przy pierwszym otwieraniu portu po dłuższym nieużywaniu jest duży opór.
Pozdrawiam
Airmaster 300 kal. 5,5, PP3-9x40
Awatar użytkownika
herbet
Posty: 130
Rejestracja: 2010-03-21, 22:16
Lokalizacja: tarnowskie dziury

Post autor: herbet »

elo majster jakie parametry ma ta fedra gazowa?
hatsan85/gamonitsu3-9x40/
Młot pneumatyczny MAC-40J