Z innej beczki

Moderator: Hiszpan63

Awatar użytkownika
domino
Posty: 119
Rejestracja: 2011-06-02, 07:14
Lokalizacja: zdwola

Post autor: domino »

nowy z zeszłym roku za 2800PLN
2,5 km i tanie nie bedzie :!
Rumpelito
Posty: 13
Rejestracja: 2011-10-24, 13:38
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Rumpelito »

To jest zakup na dłuuuuugie lata, jak będziesz o niego dbał to 10 lat spokojnie bez żadnej awarii można pływać. Co jakiś czas przegląd, wymiana oleju, świecy i klina od śruby i można szaleć :mrgreen:
Inwestycja jednorazowa, żaden akumulator tego nie przebije .
Awatar użytkownika
domino
Posty: 119
Rejestracja: 2011-06-02, 07:14
Lokalizacja: zdwola

Post autor: domino »

Rumpelito pisze:żaden akumulator tego nie przebije .
zgoda
Awatar użytkownika
stiven22
Posty: 209
Rejestracja: 2011-01-06, 13:09
Lokalizacja: Wilkowuje

Post autor: stiven22 »

Żeby nie było nieporozumień kolego "Domino" Allegrogo. Chodziło o silnik po taniości.
http://allegro.pl/silnik-6-5km-ohv-lonc ... 05281.html

Mnie nie stać aby wyłożyć 3000 pln na silnik do łódki jak może pojadę dwa lub trzy razy nad wodę.
Wiadomo samoróbka nie jest może taka super jak fabryczny sprzęt ale możliwość własnoręcznego zrobienia czegoś takiego jest dla mnie "bezcenne"

Dziękuje koledze Rumpelito za jego pomoc w moim projekcie...
Air Arms s410f 4,5 mm +BKL 237 + Hawke varmint II 4-16x44 AO Mil Dot
Awatar użytkownika
Starszy_Pan
Posty: 3996
Rejestracja: 2008-11-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa Śródmieście

Post autor: Starszy_Pan »

QBA - nie wiem czy to nie błąd w opisie, ale Zasilanie -
benzyna Pb 95 bez dodatku oleju
a to chyba paliwo "ołowiowe" :! Na bezołowiowej może być problem :!
Sharp 1210+Barska 3-12x40AO; Iż61 CPR2*+CCCP; Iż 61 CPR1 + kolimator, Gamo Compact; Iż38
*/ CPR=CustomPabloRudnik
Awatar użytkownika
domino
Posty: 119
Rejestracja: 2011-06-02, 07:14
Lokalizacja: zdwola

Post autor: domino »

stiven22 pisze:Żeby nie było nieporozumień kolego "Domino" Allegrogo. Chodziło o silnik po taniości.
:? :?
Awatar użytkownika
stiven22
Posty: 209
Rejestracja: 2011-01-06, 13:09
Lokalizacja: Wilkowuje

Post autor: stiven22 »

Chodziło o silnik za 600pln

http://allegro.pl/silnik-200cm3-6-5km-d ... 63733.html

Powiem że nie wiem czy bezołowiowa mu zaszkodzi wiem tylko ze 98 może przegrzać silnik.

Tu musi się wypowiedzieć ktoś kto się lepiej zna
Air Arms s410f 4,5 mm +BKL 237 + Hawke varmint II 4-16x44 AO Mil Dot
Awatar użytkownika
domino
Posty: 119
Rejestracja: 2011-06-02, 07:14
Lokalizacja: zdwola

Post autor: domino »

STAWIAJ NA JAKOŚĆ!
Awatar użytkownika
stiven22
Posty: 209
Rejestracja: 2011-01-06, 13:09
Lokalizacja: Wilkowuje

Post autor: stiven22 »

Teraz to już nie wiadomo jak to jest z tą jakością bo nawet uznane firmy zamawiają w Chinach a później przepakowują w swoje np. john deere zamawia części w chinach..

A wracając do benzyny mam
"cytat z wyjaśnieniem PB95 a U95"

Pstomaszki! U95 jest benzyną bezołowiową! "U" znaczy - uniwersalna, można ją lac zarówno do silników z katem jak i bez. Tak jak napisał Witboj w benzynie tej zamiast ołowiu są związki fosforu które mają zastąpic ołów. Ołów w starych silnikach nieprzystosowanych do benzyn bezołowiowych reagując z metalem na gniazdach zaworowych utwardzał je i zabezpieczał przed wypaleniem. Teraz kiedy nie ma już benzyn ołowiowych z myślą o starych silnikach sprzedaje się tą "U" w której zawarty fosfor spełnia funkcję ołowiu. Jesli wlejesz "U" do silnika z katem nic sie nie stanie. Fosfor kata nie zniszczy. W silnikach przystosowanych do Pb zawory są utwardzane fabrycznie i nie trzeba sie martwic o ich wypalenie z braku ołowiu lub fosforu w paliwie.
Spalanie stukowe nie ma tu nic do rzeczy. O sklonnosci benzyny do spalania stukowego mowi jednoznacznie liczba oktanowa ktora dla U95 i Pb95 jest taka sama.
Podsumowujac:
- Do silnikow przystowsowanych do benzyn bezolowiowych (co nie zawsze rowna sie temu ze z katem, moj 1.6S z 93r. jest przystosowany do PB), mozna lac PB lub U. Wszystko jedno.
- Do silnikow nie przystosowanych do jazdy na Pb, lac U. Inaczej gnizda sie wypalą. Dopuszczalna jest tez krótka jazda raz na jakis czas Pb, jak gniazda "nasączą" się wcześniej fosforem z U. Jednak należy potem szybko zalac samochód U.
Mam nadzieję, że pomogłem. A nawiasem mówiąc to mało który pracownik stacji benzynowej wie o co z tymi benzynami chodzi.
Air Arms s410f 4,5 mm +BKL 237 + Hawke varmint II 4-16x44 AO Mil Dot
Awatar użytkownika
domino
Posty: 119
Rejestracja: 2011-06-02, 07:14
Lokalizacja: zdwola

Post autor: domino »

Awatar użytkownika
stiven22
Posty: 209
Rejestracja: 2011-01-06, 13:09
Lokalizacja: Wilkowuje

Post autor: stiven22 »

:? :?
Air Arms s410f 4,5 mm +BKL 237 + Hawke varmint II 4-16x44 AO Mil Dot
Awatar użytkownika
bastek_34_WALCZ
Posty: 455
Rejestracja: 2007-10-08, 19:01
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: bastek_34_WALCZ »

... a najlepiej jak za komuny, aku i prądnica z malucha do tego śruba z wentylatora :)
Osiąganie zwycięstwa w zwykły sposób nie stanowi szczytu osiągnięć. Sun Tzu
Awatar użytkownika
marek_c4
Posty: 59
Rejestracja: 2012-01-21, 08:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: marek_c4 »

A może lepiej kupić jakiś gotowy zaburtowy (używany), i go samemu wyremontować.
QB-78 + DOE 3-9X40
==========

Pozdrawiam z Poznania
Marek
Awatar użytkownika
domino
Posty: 119
Rejestracja: 2011-06-02, 07:14
Lokalizacja: zdwola

Post autor: domino »

http://silniki-zaburtowe.pl/silniki-hon ... honda-bf5/
Chodziło o silnik po taniości.
http://allegro.pl/silnik-...2148505281.html
DLA mnie ten silnik jest za duży. Istotny parametr to obroty silnika ,optymalne 1800 - 2200
Awatar użytkownika
domino
Posty: 119
Rejestracja: 2011-06-02, 07:14
Lokalizacja: zdwola

Post autor: domino »

A gdyby tak zmarynizować silnik od kosiarki spalinowej ? Moc od 4KM obroty powżej 3 tys. [ troche dużo ] i najważniejsze - czy silnik może pracować w pozycji przechylonej. Niektóre instukcje obsługi zabraniają przechylania silnka :! :idea: