SKS - Nasze Forum
Liga SKS Liga SKS  Mapa Google  Mapa Google  Kawiarenka  Kawiarenka  FAQ  FAQ  Szukaj  Szukaj  Użytkownicy  Użytkownicy Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu SKS - Nasze Forum Strona Główna » Nasze Sprawy » Liga SKS » Sposoby na dobre dziurkowanie-czyli co podkładać pod tarcze
Sposoby na dobre dziurkowanie-czyli co podkładać pod tarcze
Autor Wiadomość
Ślubek 
Rafał





Wiek: 48
Dołączył: 06 Cze 2014
Skąd: Janówek Pierwszy
Wysłany: 2014-11-28, 09:51   

photochem napisał/a:
Mogę co prawda strzelać po 2 razy do jednej tarczy, ale nie lubię marnować papieru (czytaj: lasów tropikalnych)…

Jak drukuję tarcze do Ppn6, to nie przycinam ich od góry - raz, że widać, że są to tarcze w/g właściwego wzoru, dwa, że po przestrzeleniu można je włożyć do góry nogami i użyć jako podkładu do następnych tarcz, gdyż wtedy stare otwory wypadają powyżej osi kulochwytu, a pod dziesiatką jest obszar niestrzelany.
_________________
"My od lat już gawędzimy o Maryni
i to nawet, szczerze mówiąc, nie o całej..."
 
 
blucas 
Łukasz





Wiek: 33
Dołączył: 28 Mar 2013
Skąd: Pcim / Myślenice
Wysłany: 2014-11-28, 10:45   

Filo napisał/a:
Gebi napisał/a:
Ważna jest też wskazówka Kamrata Filo na temat długości włókien,

Dodam jeszcze jedną , jako praktyk introligator . Różnicę między kartonem o krótkim włóknie i długim włóknie rozpoznać można przerywając arkusz po przekątnej . Jeśli krawędź przedarcia jest ostra i nie postrzępiona , to dla drukarza i introligatora karrton jest g..niany bo ma krótkie włókna i małą wytrzymałość , ale do dziurkowania śrutem przede wszystkim taki się nadaje . Możecie tym sposobem sprawdzić posiadane tarcze .

No to teraz porównaj to sobie do oryginalnych tarczek krg które po zgięciu o 180" w jedną a następnie o 180" w drugą stronę są już niemal oddzielone od siebie. (trzyma się na pojedynczych włóknach) ;)
_________________
C.3576, Ka.CaP-1 - jeszcze się robi
 
 
 
Gebi 
Jarek





Wiek: 50
Dołączył: 10 Lip 2014
Skąd: na zachód od Wisły
Wysłany: 2014-11-28, 11:02   

Wszystko się zgadza! Teoria potwierdzona praktyką.
Szmelc-papier o krótkich włóknach najlepszy do drukowania tarcz. Metoda podklejania lepszego papieru (kartonu) też zdaje egzamin.
Nie wiem wprawdzie co to "krg", za to z pewnością materiał, z których produkują tarcze jest doskonale dobrany pod względem przeznaczenia, co wyjaśnił Filo.
 
 
blucas 
Łukasz





Wiek: 33
Dołączył: 28 Mar 2013
Skąd: Pcim / Myślenice
Wysłany: 2014-11-28, 11:32   

Gebi napisał/a:
Nie wiem wprawdzie co to "krg"
jest to kod tarcz Kruger-a ;)
_________________
C.3576, Ka.CaP-1 - jeszcze się robi
 
 
 
Gebi 
Jarek





Wiek: 50
Dołączył: 10 Lip 2014
Skąd: na zachód od Wisły
Wysłany: 2014-11-28, 12:01   

blucas:
Dzięki za wyjaśnienie. Postaram się zapamiętać i w przyszłości kupować tej firmy. Chwilowo mam zapas różnych "bonusowych" tarcz, więc stosować będę podklejanie. Przy moich umiejętnościach w zawodach startować nie zamierzam.
OT:
Odnoszę wrażenie, że wykształcenie masz politechniczne. Czy w wolnej chwili, zechciałbyś wypowiedzieć się w "glinianym" temacie? Brakuje mi wiedzy. Chodzi o zależność wielkości otworu wlotowego w zależności od kształtu śrutu (jego czoła). Na mój "chłopski rozum" w momencie uderzenia śrutu w glinę, za kształt i wielkość otworu odpowiada czoło sprężanego przed śrutem powietrza. To zaś jest (kształt czoła), idąc dalej tym tokiem, zależne od kształtu śrutu (jego czoła). W dużym uproszeniu: w tych samych warunkach, im bardziej płaskie lub wklęsłe czoło śrutu, tym większa średnica czoła fakli uderzeniowej powietrza i większa dziura wlotowa.
 
 
blucas 
Łukasz





Wiek: 33
Dołączył: 28 Mar 2013
Skąd: Pcim / Myślenice
Wysłany: 2014-11-28, 12:31   

Gebi napisał/a:
Odnoszę wrażenie, że wykształcenie masz politechniczne.

A pewnie się zdziwisz :mrgreen: Technik handlowiec :P Pracuję w hurtowni elektrycznej. :lol:
Większość też biorę na "chłopski rozum"
Co do pytania o glinę... zaraz postaram się to nieco ogarnąć :mrgreen:
_________________
C.3576, Ka.CaP-1 - jeszcze się robi
 
 
 
Gebi 
Jarek





Wiek: 50
Dołączył: 10 Lip 2014
Skąd: na zachód od Wisły
Wysłany: 2014-11-28, 12:59   

blucas
Technik, to technik :mrgreen: Myślący za to racjonalnie ;)
Choć zaskoczony jestem, nie będę ukrywać.
Jakiś fizyk by się przydał, albo balistyk - jeszcze lepiej.
 
 
photochem 



Dołączył: 30 Cze 2014
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2014-11-28, 13:13   

Dzięki wszystkim za wypowiedzi,
Będę próbował poszczególne rozwiązania - przynajmniej do czasu jak przyjdą zamówione już "krg" :mrgreen:
_________________
HW97k (Dębowy) + DOT 4-16X42| Gamo PR45
 
 
blucas 
Łukasz





Wiek: 33
Dołączył: 28 Mar 2013
Skąd: Pcim / Myślenice
Wysłany: 2014-11-28, 13:16   

photochem napisał/a:
przynajmniej do czasu jak przyjdą zamówione już "krg"

:mrgreen:
_________________
C.3576, Ka.CaP-1 - jeszcze się robi
 
 
 
Ślubek 
Rafał





Wiek: 48
Dołączył: 06 Cze 2014
Skąd: Janówek Pierwszy
Wysłany: 2014-11-28, 13:33   

Gebi napisał/a:
W dużym uproszeniu: w tych samych warunkach, im bardziej płaskie lub wklęsłe czoło śrutu, tym większa średnica czoła fakli uderzeniowej powietrza i większa dziura wlotowa.

To jednak zbyt duże uproszczenie. :^)

Nie można mówić o średnicy czoła fali (zmiennej w czasie) bez rozpatrywania czasu. W końcu przecież fala nie stoi, a się rozchodzi. Średnica więc zwiększa się w czasie. No, chyba, że układem odniesienia jest śrut poruszający się dokładnie z prędkością dźwięku. To raz.

Dwa - kształt czoła fali dla źródła punktowego nie zależy od kształtu źródła, tylko od jego prędkości poruszania się odniesionej do prędkości rozchodzenia się fali. Jeśli rozpatrujemy rozmiary rzędu kalibru, oczywiście, ciśnienie rozkłada się inaczej przed ciałem płaskim a inaczej przed stożkowym, ale już w niewielkiej odległości "na bok" te różnice się niwelują.

I w końcu trzy - najlepszą metodą weryfikacji teorii jest praktyka. Nie śledziłem zbyt dokładnie wątku z gliną, ale jeśli z praktyki wynika, że otwór wlotowy jest większy dla pewnego rodzaju śrutu, podczas gdy z teorii (nawet na chłopski rozum) powinno być odwrotnie, to tym gorzej dla teorii.

Chciałeś podejścia inżynierskiego, to masz. :^)
_________________
"My od lat już gawędzimy o Maryni
i to nawet, szczerze mówiąc, nie o całej..."
 
 
Gebi 
Jarek





Wiek: 50
Dołączył: 10 Lip 2014
Skąd: na zachód od Wisły
Wysłany: 2014-11-28, 13:46   

Ślubek
Dzięki. Piszemy o tym w dwóch różnych miejscach - szkoda.
Byłbyś łaskaw zerknąć tu:
http://nasze-wiatrowki.pl...t=8246&start=15
 
 
mironTG 
Wesoły dziadek :)





Wiek: 57
Dołączył: 22 Lip 2013
Skąd: Zebrzydowice
Wysłany: 2014-11-30, 22:14   

Bardzo krótko...... taśma malarska daje rade, na środek tarczy nawet dwu trzykrotnie.
_________________
Strzelam bo lubię.HW 97 Custom (HOGAN) Leapers UTG 6-24x50, FWB c60 "SYFON" :-)

( Celuj w księżyc- jeśli nie trafisz, trafisz między gwiazdy )
 
 
Puma 
Kuba



Dołączył: 06 Lut 2014
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-02-13, 19:25   

Dzisiaj wpadł mi do głowy pewien pomysł - nadrukowanie tarczy Ppn6 na odwrocie tarcz Krugera. Działa :mrgreen: Próbowałem w drukarce laserowej i żadnych problemów. W płaszczyźnie pionowej tarcza wygina się wystarczająco i nie ma żadnych pęknięć po drukowaniu. Jakby ktoś chciał to w załączniku tarcza od 3 w górę zrobiona w Wordzie ;) Trzyma wymiary całkiem nieźle.

ppn6-3.zip
Pobierz Plik ściągnięto 187 raz(y) 25,22 KB

 
 
Krakoo 



Wiek: 42
Dołączył: 06 Lip 2016
Skąd: Katowice/Świony
Wysłany: 2017-03-16, 10:31   

Mam zamiar wziąć udział w lidze PPN6 i tu pytanie. Czy takie otworki będą OK? Mają 4,75mm z uwagi na rodzaj kulochwytu jaki mam dostępny w domu.


 
 
Rlyeh 



Dołączył: 04 Paź 2007
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2017-03-16, 19:19   

A jaki to kulochwyt?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
SKS - Nasze Forum Strona Główna » Nasze Sprawy » Liga SKS » Sposoby na dobre dziurkowanie-czyli co podkładać pod tarcze
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by BBHelp.pl oraz nasze-wiatrówki.pl
Część materiałów oraz grafik © nasze-wiatrówki.pl oraz Bastek i Tregarth.
 
     
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 16