SKS - Nasze Forum
Liga SKS Liga SKS  Mapa Google  Mapa Google  Kawiarenka  Kawiarenka  FAQ  FAQ  Szukaj  Szukaj  Użytkownicy  Użytkownicy Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu SKS - Nasze Forum Strona Główna » Nasze Sprawy » Liga SKS » Sposoby na dobre dziurkowanie-czyli co podkładać pod tarcze
Sposoby na dobre dziurkowanie-czyli co podkładać pod tarcze
Autor Wiadomość
forestkorsze 
Marcin





Wiek: 41
Dołączył: 31 Paź 2007
Skąd: ŚWINOUJŚCIE
Wysłany: 2011-01-30, 20:05   

Może jeszcze krochmalisz karteczki przed wyprasowaniem??
_________________
# GAMO FALCON # SLAVIA 634 #
 
 
 
Hiszpan63 
PRZEMEK





Wiek: 54
Dołączył: 28 Cze 2009
Skąd: Warszawa-CEKAUS
Wysłany: 2011-01-30, 20:11   

forestkorsze napisał/a:
Może jeszcze krochmalisz karteczki przed wyprasowaniem??
:mrgreen: ... cała paczka tarcz leżała w piwnicy , podejżewam permanentne zawilgocenie :P ... dlatego pomysł na wyprasowanie tarcz ;)
_________________
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 , DP21Gnominia. . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
 
 
forestkorsze 
Marcin





Wiek: 41
Dołączył: 31 Paź 2007
Skąd: ŚWINOUJŚCIE
Wysłany: 2011-02-09, 19:08   

Temat zamilkł ,a w sumie mało osób wypowiedziało się w temacie. Może Koledzy podzielą się doświadczeniami. Nie chcę sędziów do "szewskiej pasji" doprowadzać :) , a pomysły mi się skończyły.
_________________
# GAMO FALCON # SLAVIA 634 #
 
 
 
Doberman 
Tomek



Wiek: 22
Dołączył: 19 Sie 2010
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2011-02-09, 22:11   

ja do strzelania mam kąt w dzialce , tam jest wywalony stól drewniany , na to są przykręcone 2 listewki a do listewek jest przykręcona pilsnia . ani nie ma żadnych rykoszetów bo sie wbija w stol ale jak sie nie wbija to juz nie ma sil zeby pilsnie przebic i spada na dol ...... wiec , to jest bezpieczna tarcza z rzeczy ktore mialy isc do pociecia ....
 
 
SlaweQ 
Sławek





Wiek: 47
Dołączył: 08 Paź 2007
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-09, 22:23   

Jak strzelałem w domu krótkie dystanse, to miałem tarcze przypięte do kartonowego pudełka.
Śrut przebijał kartkę tarczy i tekturową ściankę pudełka, a potem leciał dalej w pustkę.
Hamował dopiero na tylnej ściance pudła, na wkładzie z drzwi ze starego 'milicyjnego' auta :P
Dziurki w tarczach drukowanych były prawie tak samo ładne jak w oryginalnych.
Myślę że dlatego iż śrut nie hamował tuż za tarczą (tak jak w przypadku pudła pełnego gazet),
tylko przelatywał przez nią z całym impetem.

Tarczki w KKPn były tak strzelane:

-> http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=3920

Jedyny mankament, to takie puste pudełko, działa jak pudło rezonansowe w gitarze.
Zwielokrotnia odgłos pacnięcia śruciny w tekturę :/
_________________

Uczę się strzelać od nowa 8-)
 
 
pablorudnik 
Paweł




Wiek: 37
Dołączył: 01 Lut 2011
Skąd: Zwierzyniec
Wysłany: 2011-02-10, 16:18   

Ja zrobiłem kulochwyt z obudowy zasilacza do komputera,wymiary takiego zasilacza są ogólnie standardowe,wystarczy dwa cięcia szlifierka kątową i gotowe.Na tylną sciankę dałem płytę chyba ebonitową zbrojoną z starego telewizora.Dorobiłem także rozkładaną nogę do wbijania w ziemię.Śrut ładnie wycina tarczki,a ebonit skutecznie pochłania energię śrutu i nie ma żadnych rykoszetów.Jedyny mankament muszę trochę nacinać tarczkę,aby dobrze się trzymała.
_________________
:) FWB 300s U + Leapers 3-9x40 TF2 :)
 
 
LocutusBorg 
Konrad




Wiek: 38
Dołączył: 09 Sie 2010
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-02-10, 23:00   

pablorudnik napisał/a:
wystarczy dwa cięcia szlifierka kątową i gotowe

Hm, po co? Przecież jak się rozkręci takiego złoma, to on ładnie na dwie części się rozkłada (płytką, około 1 cm i głeboką, jakieś 8 cm).
_________________
Slavia 634 + PP 6x40
 
 
Rlyeh 



Dołączył: 04 Paź 2007
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2014-02-17, 19:23   

Strzelałem ostatnio ligowe na kpn25, i takie przemyślenie mam - całkiem niezłe efekty daje zwykła kartka gramatura 80 drukowana drukarką laserową, jako podkładki przyklejone resztki z tarcz pistoletowych. Wydaje mi się, że zwykła tektura też da radę - śrut wlatując dość fajnie ściera pigment z papieru, i ogólnie wygląda to całkiem dobrze w porównaniu z pro tarczą Edelmana (5,6mm):

WP_20140217_003.jpg
Edelman
Plik ściągnięto 63 raz(y) 130,37 KB

CCI20140209_00007.jpg
Kartka papieru z podkładką jw.
Plik ściągnięto 48 raz(y) 114,79 KB

 
 
photochem 



Dołączył: 30 Cze 2014
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2014-11-28, 08:11   

Witam,
Chciałbym odświeżyć temat bo mam właśnie problem z dziurkowaniem tarcz…
Zaznaczam że nie dotyczy to HW97, który wszystko tnie jak żyleta ;)
W następnej lidze chciałbym dołączyć do PPN6 – bo na tyle mogę popukać w garażu ze swojego Gamo(nia), ale tarczki wyglądają tak – albo jeszcze gorzej – jak „W_Pawła” (który również strzela z PR45).
Próbowałem prawie wszystkich typów podłoży – twardego (np. blacha), średniej twardości (np. płyta OSB, płytki PCV) i miękkiego (np. karton) i doopa…
Najładniejsze dziurki (hmmm, co za określenie :mrgreen: ) mam jak tarcza przyczepiona jest magnesami bezpośrednio do blachy, ale w dalszym ciągu dalekie to od ideału. Dziurki są w miarę OK., jeśli oddalone są od siebie, ale jak skupienie mi się poprawiło, rozłazi się to wszystko ;-(
Mogę co prawda strzelać po 2 razy do jednej tarczy, ale nie lubię marnować papieru (czytaj: lasów tropikalnych)…
Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?
_________________
HW97k (Dębowy) + DOT 4-16X42| Gamo PR45
 
 
forestkorsze 
Marcin





Wiek: 41
Dołączył: 31 Paź 2007
Skąd: ŚWINOUJŚCIE
Wysłany: 2014-11-28, 08:17   

Poczytaj ten temat. Pisałem w nim o przyczepianiu tarczek do płyty K/G, inni pisali o podklejeniu tarczy od tyłu taśmy malarskiej ( takiej żółtej ). Próbuj, próbuj :)
_________________
# GAMO FALCON # SLAVIA 634 #
 
 
 
Gebi 
Jarek





Wiek: 51
Dołączył: 10 Lip 2014
Skąd: na zachód od Wisły
Wysłany: 2014-11-28, 08:27   

forestkorsze napisał/a:
Poczytaj ten temat. Pisałem w nim o przyczepianiu tarczek do płyty K/G, inni pisali o podklejeniu tarczy od tyłu taśmy malarskiej ( takiej żółtej ). Próbuj, próbuj :)


Ten patent z podklejaniem tarcz TAŚMĄ MALARSKĄ DZIAŁA :! Stosuję go osobiście. Ważna jest też wskazówka Kamrata Filo na temat długości włókien, z których wykonana jest tarcza: im krótsze, tym lepiej.

IMG_0161.jpg
Przestrzeliny to nie rozrzut spowodowany karabinkiem, ale niechęć do marnowania tarczy i chęci sprawdzenia, czy trafiam tam, gdzie chcę.
Plik ściągnięto 45 raz(y) 751,32 KB

Ostatnio zmieniony przez Gebi 2014-11-28, 08:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Starszy_Pan 
Ludomir




Wiek: 62
Dołączył: 07 Lis 2008
Skąd: Warszawa Śródmieście
Wysłany: 2014-11-28, 08:38   

Ja używam tarcz drukowanych na papierze 120 g/m2 a pod spodem arkusz pianki.
OT:
Gebi napisał/a:
im krótsze, tym lepiej.

Zawsze mówiłem, że nie wielkość a figlarność ważna ;)
_________________
Sharp 1210+Barska 3-12x40AO; Iż61 CPR2*+CCCP; Iż 61 CPR1 + kolimator, Gamo Compact; Iż38
*/ CPR=CustomPabloRudnik
 
 
blucas 
Łukasz





Wiek: 33
Dołączył: 28 Mar 2013
Skąd: Pcim / Myślenice
Wysłany: 2014-11-28, 08:48   

TU masz temat gdzie wkleiłem tarcze z drukarki podklejone taśmą malarską (klejenie gładziłem linijką żeby mocno się trzymało, a całość oparta o karton). Taśma daje podobny efekt jak taśma klejąca na balonie :mrgreen: (przeciwdziała rozerwaniu)
Z diany wychodziło to przyzwoicie.
Jednak najlepszym pomysłem będzie zakup dobrej tarczy (tego nic nie zastąpi). U Kimli krg 3010 wychodzi po 0,08zł/szt (250szt to 20zł). Taniej i szybciej niż drukowanie i podklejanie.
K/G też nikt za darmo nie rozdaje w większej ilości, a pyłu z tego w garażu będzie dużo.
_________________
C.3576, Ka.CaP-1 - jeszcze się robi
Ostatnio zmieniony przez blucas 2014-11-28, 08:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gebi 
Jarek





Wiek: 51
Dołączył: 10 Lip 2014
Skąd: na zachód od Wisły
Wysłany: 2014-11-28, 08:53   

blucas, Ja wyłącznie podklejanie tarcz taśmą malarską miałem na myśli. Zaraz poprawię poprzedniego posta.
P.S.
Tarcza "no name" podklejona szeroką taśmą malarską. Śrut wadcutter competition Crosmana, strzeladło M4-177 Crosmana, celownik Accurate M9 (no name) przy powiększeniu 3x (w innych nie widać siatki), odległość 10 jardów, 4 pompnięcia. Strzelane w mieszkaniu.
 
 
Filo 
Włodzimierz





Wiek: 69
Dołączył: 24 Lis 2013
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 2014-11-28, 09:51   

Gebi napisał/a:
Ważna jest też wskazówka Kamrata Filo na temat długości włókien,

Dodam jeszcze jedną , jako praktyk introligator . Różnicę między kartonem o krótkim włóknie i długim włóknie rozpoznać można przerywając arkusz po przekątnej . Jeśli krawędź przedarcia jest ostra ( co nie znaczy prosta ) i nie postrzępiona włóknami ścieru drzewnego , to dla drukarza i introligatora karrton jest g..niany bo ma krótkie włókna i małą wytrzymałość , ale do dziurkowania śrutem przede wszystkim taki się nadaje . Możecie tym sposobem sprawdzić posiadane tarcze .
Dodam jeszcze dla mniej wprowadzonych w temat , że im karabinek lub pistolet jest energetycznie słabszy tym gorzej wycina dziurki i wymaga lepszego ( znaczy gprszego :) )papieru .
Ostatnio zmieniony przez Filo 2014-11-28, 13:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
SKS - Nasze Forum Strona Główna » Nasze Sprawy » Liga SKS » Sposoby na dobre dziurkowanie-czyli co podkładać pod tarcze
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by BBHelp.pl oraz nasze-wiatrówki.pl
Część materiałów oraz grafik © nasze-wiatrówki.pl oraz Bastek i Tregarth.
 
     
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 17