SKS - Nasze Forum
Liga SKS Liga SKS  Mapa Google  Mapa Google  Kawiarenka  Kawiarenka  FAQ  FAQ  Szukaj  Szukaj  Użytkownicy  Użytkownicy Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Naprawa, Tuning, Renowacja » Porady » Konserwacja i smarowanie wiatrówek
Konserwacja i smarowanie wiatrówek
Autor Wiadomość
daras 
Piaskowy dziadek





Wiek: 55
Dołączył: 01 Paź 2007
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2007-10-27, 13:35   Konserwacja i smarowanie wiatrówek

Aby sprzęt służył nam dobrze i przez całe lata, musimy o niego dbać i go konserwować.

Na pierwszym miejscu musimy zadbać o wszystkie części ruchome, i te które są narażone na duże tarcia. Do tego celu używamy smaru molibdenowego, który występuje w dwóch gatunkach czerwony i czarny z domieszką grafitu stosowany również do przegubów samochodowych i strasznie brudzący. Smarem tym smarujemy powierzchnię tłoka prowadnice i sprężynę.



Drugi smar jaki stosujemy to smar miedziowy który stosujemy w połączeniach ruchomych jak również do smarowania zapadek w spuście. Smar ma typowo miedziowy metaliczny kolor.



Do komory sprężania używamy oleju sprężarkowego nie spala się przy wysokim ciśnieniu i nie powoduje disla. Dajemy taqm cojakiś czas kilka kropel.

Do smarowania uszczelki portu ładowania najlepszy jest olej silikonowy.

Na sam koniec zostawiłem sprawdzony stary olej który to jeszcze używałem w wojsku jest to olej PKB. którym przecieramy oksydę najlepiej po każdym strzelaniu jak również możemy przecierać łoże z czego by one nie było.

_________________
guntuning.com
Ostatnio zmieniony przez daras 2007-10-27, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Rlyeh 



Dołączył: 04 Paź 2007
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2007-10-27, 13:50   

Ja używam czegoś takiego:



Jakość prezentacji woła o pomstę do nieba, ale nie mam aparatu.

Jest to smar do przegubów MolyWay Li712. Zawiera dwusiarczek molibdenu. Wyglądem i zapachem zbliżony do tego, co sprzedaje Alchemik.
 
 
krystian 




Wiek: 26
Dołączył: 05 Paź 2007
Skąd: tuszyn
Wysłany: 2007-10-28, 10:42   

Do oksydy , polecam olej wazelinowy- 1 litr -8pln , a sprawdza sie wysmienicie


krystian
_________________
Lgm2 + Doc
 
 
radecek 




Dołączył: 18 Paź 2007
Skąd: Napierstkowo
Wysłany: 2007-11-23, 21:26   

krystian napisał/a:
Do oksydy , polecam olej wazelinowy- 1 litr -8pln , a sprawdza sie wysmienicie

tak też używam bo niski koszt i i efekt też dobry.

daras napisał/a:
Do smarowania uszczelki portu ładowania najlepszy jest olej silikonowy.

Jest też smar silikonowy - można go zamiennie stosować zamiast pasty termoprzewodzącej pod procesor w komputerze :)

Przecieram nim uszczelki przy konserwacji karabinka.
 
 
krzysztof 





Wiek: 57
Dołączył: 01 Paź 2007
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-11-24, 11:50   

Świetny temat tylko prośba : smar , jaki i do czego (Seweryn, proszę). Potem szybkie zestawienie : część - smar i mamy gotowa ściągę
_________________
Krzysztof

Quackenbush i nowsze
 
 
Rlyeh 



Dołączył: 04 Paź 2007
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2007-11-24, 13:23   

Smar molibdenowy do przegubów MolyWay (molly) - do sprężyny.
Dopisujcie się podobnie jak Krzysztof mówi - wrzucę później tą ściągę na portal.
 
 
IACEk 




Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-11-25, 00:49   

Mam dostep do smaru molibdenowego po dobrej cenie, tubka 90g 4.50zl, przy wiekszych ilosciach taniej. Ponizej zdjecie.
 
 
Cezar 
emeryt




Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Skąd: z powrotem
Wysłany: 2007-11-25, 02:15   

A ja używam smaru od Hogana do środka ( taki czerwonawy, podobno molibdenowy ), a do oksydy oleju PKB. Ale i jednego i drugiego już mam mało, także może ktoś ma pomysł, skąd wziąć olej PKB ? Po smar uśmiechnę się do Jacka :) Spust, kostkę lufy i inne mniej podatne na obciążenia podzespoły smaruję smarem liten ŁT 43. Do uszczelek używam silikonu.
_________________
dla siebie żyjesz dniem dzisiejszym, dla swoich bliskich-każdym kolejnym...

żyj , a nie istniej
PS+GS
 
 
 
hyena 
NEGATOR




Wiek: 46
Dołączyła: 01 Paź 2007
Skąd: Auschwitz
Wysłany: 2007-11-25, 05:29   

A ja smaruje wszystko sprayem 007, kupionym w Kauflandzie. Bo się nie wygłupiam jak niektórzy, bo to nie ma sensu. :mrgreen: :mrgreen: Wiatrówka to nie silnik który ma obroty 20.000
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
virus 
Mariusz



Wiek: 34
Dołączył: 08 Paź 2007
Skąd: Września
Wysłany: 2007-11-25, 07:13   

Chwyć i strzel parę razy np z iż-a nasmarowanego tym 007 badziewiem i iż-a nasmarowanego czerwonym molibdenem o Hogana. Zmienisz zdanie
_________________
HW97K by Hogan + DOT 6x24x42 MD
IŻ-38
 
 
forestkorsze 
Marcin





Wiek: 40
Dołączył: 31 Paź 2007
Skąd: ŚWINOUJŚCIE
Wysłany: 2007-11-25, 21:17   

a ja smaruje wszystkie bebechy grafitowym,tylko spust i wnętrze cylindra olejem od maszyn do szycia
_________________
# # GAMO FALCON # HATSAN 55 QT SAS + 6-40 N/N # # SLAVIA 634 #
 
 
 
blef16 
Blef




Dołączył: 10 Lut 2008
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-03-12, 11:20   Jaki olej?

Witam! Panowie nakierujcie mnie na właściwy olej do smarowania komory sprężania. Tu jest link http://www.narzedziowy.pl...7e¤cy=PLN
Który mam zamówić?
AIRPRESS Olej do sprężarek tłokowych 1 l albo ten

AIRPRESS Olej pneumatyczny 1 l Te 2 rodzaje są najtańsze i mnie satysfakcjonują! Wciąż nie wiem który olej jest tym prawidłowo trafionym?

[ Dodano: 2008-03-13, 10:06 ]
Jeśli nikt nie wie jaki olej? Czy sprężarkowy, czy pneumatyczny? To ja Was oświecę. Wiem że ma to być olej do sprężarek powietrza. A dlatego pytałem po raz wtóry bo olej sprężarkowy jest również palny i jego temp. zapłonu wynosi min.200 stopni celcjusza! Miał być niepalny! DAREK. :roll:
_________________
blef16
 
 
hyena 
NEGATOR




Wiek: 46
Dołączyła: 01 Paź 2007
Skąd: Auschwitz
Wysłany: 2008-03-13, 15:04   

Logiczne, to by wypadało olej do sprężarek tłokowych. Takie moje zdanie.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
blef16 
Blef




Dołączył: 10 Lut 2008
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-03-14, 10:32   Olej do komory!

Witam! Też mi się tak wydaje, ale chciałem się tylko upewnić ponieważ kolega radecek pisze w poście o oleju pneumatycznym i stąd wynika moja dezorientacja.

Wysłany: 2008-03-08, 16:41
Litrowe butelki z olejem pneumatycznym można kupić też tu:
http://www.narzedziowy.pl/
Wystarczy na bardzo długo.

Widocznie pomylił się! Dzięki! Pozdrawiam! :)
_________________
blef16
 
 
konrado007 



Dołączył: 11 Maj 2008
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2008-05-11, 17:22   

Witam.

Niedawno kupilem wiatrówkę i chcialbym zaopatrzy się w oleje do konserwacji... Po przejrzeniu ofert olejów i smarów zauważyłem że jednym z olejów do smarowania wiatrówek jest olej silikonowy....
Przypomniałem sobie że mam taki olej tyle że do elektroniki....
Jest to caly zestaw plynów/smarów i chciałem się zapytac czy nadają się one do wiatrówek jeżeli tak to które?!

Proszę o pomoc!!!

Specyfikacja tych olejów:

Symbol Opis Cena [zł]
UM196.4 Oleje serwisowe - zestaw 6 rodzajów (6 x 3 ml) 14,50

Skład zestawu: olej syntetyczny SWITCH, olej silikonowy, olej wazelinowy, olej penetrujący, olej do panewek CAPSTAN, olej maszynowy w fiolkach po 3 ml

Uzupełnienia do zestawu:
UM196.41 Olej syntetyczny SWITCH 3ml 3,12
UM196.42 Olej silikonowy 3ml 3,12
UM196.43 Olej wazelinowy 3ml 2,90
UM196.44 Olej penetrujący 3ml 3,12
UM196.45 Olej do panewek CAPSTAN 3ml 2,50
UM196.46 Olej maszynowy 3ml 2,50


UM196.41: Najwyższej czystości olej syntetyczny do zabezpieczania styków pokrytych metalami szlachetnymi tj. złoto, srebro itp. Nie zawiera siarki, nie żywiczeje.

UM196.42: Środek smarny o szerokiej temperaturze pracy od - 50ºC do +200ºC. Nie wchodzi w reakcje z prawie żadnymi elementami i metalami stosowanymi w elektronice. Olej silnie hydrofobowy o dobrych właściwościach poślizgowych i przeciw przyczepnych.

UM196.43: Idealny środek zarówno zmniejszający tarcie jak i konserwujący elementy narażone na działanie czynników atmosferycznych. Zastosowanie w motoryzacji, telekomunikacji, instalacjach antenowych. Olej najwyższej czystości, nie zawiera kwasów.

UM196.44: Zardzewiała śruba, której nie możesz odkręcić - to właśnie do tego celu został stworzony ten olej.

UM196.45: Olej o dużej lepkości do nasączania panewek w silnikach typu capstan.

UM196.46: Lekki olej do smarowania lekko obciążonych i szybko pracujących łożysk w maszynach i precyzyjnych mechanizmach.


Fota



Strona z olejami (te co ja mam)

Kod:
http://www.cyfronika.com.pl/smary.htm
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Naprawa, Tuning, Renowacja » Porady » Konserwacja i smarowanie wiatrówek
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by BBHelp.pl oraz nasze-wiatrówki.pl
Część materiałów oraz grafik © nasze-wiatrówki.pl oraz Bastek i Tregarth.
 
     
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14