Konserwacja i smarowanie wiatrówek

Można wpisywać tu rady które przydadzą sie nowym posiadaczom wiatrówek. Rady związane z użytkowaniem wiatrówki jak również z bezpieczeństwem podczas strzelania.

Moderator: Hiszpan63

Awatar użytkownika
Logan
Posty: 196
Rejestracja: 2007-10-29, 10:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Logan »

41. Olej zabezpieczający przed utlenianiem powierzchni nie ma zastosowania w wiatrówkach. Do zabezpieczania używamy płynów wypierających wodę bo to poza ścieraniem jedyny wróg powierzchni oksydowanych.

42. Olej silikonowy w niewielkich ilościach do konserwacji uszczelek. Powinien się nadawać.

43. O ile wiem to olej wazelinowy nie będzie się nadawał do urządzeń mechanicznych pracujących pod dużymi obciążeniami. Zamiast tego polecam smar molibdenowy na sprężynę, prowadnicę i wybrane elementy tłoka.

44. Nigdy nie używamy w przypadku wiatrówek olejów penetrujących.

45. Nie mam pojęcia co to za olej ale wolał bym nie ryzykować.

46. Teoretycznie można by nim smarować elementy spustu, jednak podejrzewam że będzie za mało lepki. Spust i zawias lufy smarujemy smarem miedziowym.

Dlaczego używamy smarów molibdenowego i miedziowego?

Molibdenowy ma strukturę dzięki której układa się w bardzo cienkie warstwy mocno zwiększające poślizg i mogące pracować pod bardzo dużym obciążeniem. Używany w motoryzacji do przegubów o ile dobrze pamiętam.

Miedziowy ma charakterystyczny kolorek, jest bardzo lepki i pozwala na bardzo dobre rozprowadzenie na powierzchni trącej. Nadaje się do ciasno spasowanych elementów (np spustu) i nie wyciera się tak szybko jak inne smary.
Haenel Suhl 310 - IIWW Rifle Project
HW 25 oddałem żonie...
Awatar użytkownika
kometes
Posty: 49
Rejestracja: 2008-05-13, 19:36
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: kometes »

Wiecie gdzie dostanę smar miedziowy i taki czerwony (molibdenowy? mawiają na niego Hoganowy) Schodziłem wszystkie sklepy w moim mieście i nie dostałem :/
"strzelanie z chinki to wielka frajda - nigdy nie wiem czy trafię"
Awatar użytkownika
daras
-#Złoty Dobromir
-#Złoty Dobromir
Posty: 5295
Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: daras »

Ja miedziowy kupiłem w motoryzacyjnym molibdenowy zresztą też, tylko że ten czarny.
guntuning.com
Awatar użytkownika
SlaweQ
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 3599
Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: SlaweQ »

Tak jak prezes pisze, molibdenowy w sklepie z częściami samochodowymi.
Będzie to smar do przegubów.
Co do miedziaka, w moim miasteczku znalazłem tylko w litrowych puszkach.
Za duży koszt.
Przy okazji zakupu sprężyny w "Konceptusie" zakupiłem również miedziaka.

Uczę się strzelać od nowa 8-)
Awatar użytkownika
Santafer
Posty: 223
Rejestracja: 2008-03-16, 20:33
Lokalizacja: znadjeziora

Post autor: Santafer »

SlaweQ pisze:Tak jak prezes pisze, molibdenowy w sklepie z częściami samochodowymi.
Będzie to smar do przegubów.....
Tez używam takiego smaru i jest OK.Nie wiem skad bierze się nadwrażliwość na temat:smarowanie mechanizmów wiatrówki.Generalnie są to tak prymitywne urzadzenia,że zaszkodzić specjalnie nie można smarując czarnym a nie złotym smarem ... :lol:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
były kochane 9,był szmelc,był FWB 300,jest Baikal 512M i do tego dodam inne wyzwanie ...
Awatar użytkownika
cruenzo
Posty: 20
Rejestracja: 2008-10-02, 15:32
Lokalizacja: z kątowni

Post autor: cruenzo »

To i ja się podczepię pod wątek...czy smar do łożysk się nada do smarowania bebechów wiatrówki? mam tego dość spora puszkę, więc pomyślałem, ze może się obejdzie bez kupowania dodatkowych tubek....
Pozdroofka
Michał vel cruenzo
===
GAMO CFX + GAMO 3-9x40WR - jeszcze nie ochrzczony
w planach:
- Walther CP-99 i/lub Crosman 357
KracK
Posty: 2
Rejestracja: 2008-10-21, 16:53
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: KracK »

czy zamiast smaru molibdenowego można użyć grafitowego?
Awatar użytkownika
jarn
Administrator
Posty: 1242
Rejestracja: 2007-10-28, 22:20
Lokalizacja: Strzelno

Post autor: jarn »

Zalecany jest molibdenowy(do przegubów można kupić w każdym motoryzacyjnym). Można użyć każdego innego smarowidła lecz z umiarem, tak aby smar nie dostał się do komory sprężania.
AA EV2 + EB10x42
Awatar użytkownika
BezCukru
Posty: 45
Rejestracja: 2009-02-01, 11:51
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: BezCukru »

Awatar użytkownika
jarn
Administrator
Posty: 1242
Rejestracja: 2007-10-28, 22:20
Lokalizacja: Strzelno

Post autor: jarn »

Wydaje się że jest ok. Ale 0,5kg to na 20 lat wystarczy :)
AA EV2 + EB10x42
Awatar użytkownika
BezCukru
Posty: 45
Rejestracja: 2009-02-01, 11:51
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: BezCukru »

:D to może jeszcze przeguby w aucie "smarne" :mrgreen: ...Na aukcjach sprzedają w granicach 9zł za 100mg...Sam przez moja niecierpliwość kupiłem "zestaw"z alledrogo (olej silikonowy,pkb,molibden i miedziowy)za 25zł(razem z przesyłka)a potem partrzyłem czy czasem nie przepłaciłem :oops:
Awatar użytkownika
Nelo
Posty: 1561
Rejestracja: 2009-03-16, 10:59
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Nelo »

jak wstrzyknę na sprężynę troch PkB to to pomoże? czy zaszkodzi.. w ogóle da to coś??
Hatsan85 + PP 4x32AO
Qb78 + Hawke Eclipse 4x32
KWP
Posty: 653
Rejestracja: 2008-08-06, 01:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KWP »

Nic nie wstrzykuj. Rozbierz i bardzo delikatnie nasmaruj smarem molibdenowym. Naprawdę symbolicznie, ale równomiernie.
KWP
Awatar użytkownika
Nelo
Posty: 1561
Rejestracja: 2009-03-16, 10:59
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Nelo »

po 1 trzeba mieć smar
po 2 szkoda gwarancji....
znając mnie i życie na pewno się przyda....
Hatsan85 + PP 4x32AO
Qb78 + Hawke Eclipse 4x32
koruss89
Posty: 87
Rejestracja: 2009-04-27, 19:24
Lokalizacja: Łapy

Post autor: koruss89 »

jak myslicie silikon w aerozolu moze sie do czegos przydac ?? ;)
Dyszka i do przodu ;)
Kral 02 Wood 4.5 Tuning GAMO 9X32
Sharp Innova 5.5 Leapers 3-9x32 AO
Crosman 357, BLOW POWER AIR 4.5
Chineczka 4.5