Tuning Air Master 300 ( Kral A02 ) DoktoPio - Opis

Wszystkie typy wiatrówek sprężynowych

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

Rlyeh
Posty: 7226
Rejestracja: 2007-10-04, 23:47

Post autor: Rlyeh »

Proszę, wystarczy się zwyczajnie rozejrzeć.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=2146

Powodu wydzielenia postów do osobnego tematu nie będę tłumaczył, przecież widać.
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

Dzięki za odpowiedz , ale z takim postępowaniem się jeszcze nie spotkałem .
Na innych forach administrator względnie moderator pozastawia wiadomość o wydzieleniu tematu.
z poważaniem januszmariusz.
Proszę, wystarczy się zwyczajnie rozejrzeć.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=2146

[ Dodano: 2009-03-26, 00:29 ]
Temat został przeniesiony.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=2146 ;)
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Rlyeh
Posty: 7226
Rejestracja: 2007-10-04, 23:47

Post autor: Rlyeh »

Jasne, mogę wysłać wszystkim zawiadomienie. Z serdecznymi przeprosinami, że śmiałem wydzielić. I znowu nikt tego nie zauważy.
Zresztą, autor tematu dostał wiadomość.
Z poważaniem, Rlyeh.
Rlyeh
Posty: 7226
Rejestracja: 2007-10-04, 23:47

Post autor: Rlyeh »

Aby nie popaść w rutynę, w ogóle przyznaję że dałem d... z tym tematem. Nie wiedziałem (i gdyby nie ten post, nadal bym nie wiedział), że BMK i Kral to ta sama konstrukcja, co głęboko uzasadnia istnienie tamtych wypowiedzi w tym temacie. Zwyczajnie przepraszam.
W każdym razie, skoro już wydzieliłem na osobne, to niech leży.

- R.

Posty z tego tematu o tamtym temacie zostaną w późniejszym czasie wydzielone do jakiegoś innego - bo tym razem ewidentnie nic z Kralem wspólnego nie mają.
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

Zdarza się :D
Tak w nawisie to Kral , BMK 19 Prfekta55, B18-19, Crosman Quest 1000- XXX i podobne bazują na systemie Gamo Hunter 440
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
spiky82
Posty: 9
Rejestracja: 2009-03-24, 18:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: spiky82 »

Witam!
Mam pytanko czy któryś z kolegów ma do sprzedania sprężynę prawo lewo skrętną do BMK- 12 i czy w związku z wymianą jest dużo dodatkowych przeróbek.
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
tommi77
Posty: 7
Rejestracja: 2009-03-19, 19:39
Lokalizacja: ŻARY

air master 400 regulacja spustu

Post autor: tommi77 »

Witam wszystkich w dniu dzisiejszym poskładałem swojego air mastera 400 i stwierdzam fakt że regulacja spustu z wyżej wymienionej chinki qb 57 wpełni zdaje swój egzamin ,spust jest może nie taki jak w FWB 300 ale pomiędzy fabryką a tym co teraz jest to dzień do nocy ,spust ma tylko jeden stopień i jest bardzo precyzyjny.
Awatar użytkownika
DoktorPio
Posty: 195
Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
Lokalizacja: Bełchatów

Kolejne etapy mojego tuningu AirMastera 300 :)

Post autor: DoktorPio »

Tuning nr 4


Tuning nr 4 obejmował następujące zmiany:

- zmiękczenie spustu poprzez zastosowanie sprężyny cyngla z cieńszego drutu.
- zrobienie spustu dwustopniowego z regulacja pierwszego stopnia.
- dołożenie do spustu 7 podkładek mosiężnych likwidujących luzy i poprawiające pracę całego spustu.


Na tej fotce widać śrubkę imbusową do regulacji 1 stopnia. Początek śruby czego nie widać zrobiłem zaokrąglony na kule,żeby lepiej się ślizgał po elemencie spustu.

Obrazek





Tutaj rysunek w przekroju jak to wygląda. Wlutowałem taką mała kostkę stalowa i nagwintowałem gwintownikiem M3

Obrazek



Na tej fotce widać jedna z wielu podkładek mosiężnych które zamontowałem w spuście dzięki nim poszczególne elementy spustu działają precyzyjniej i zostały wyeliminowane miejsca tarcia się elementów między sobą. Wszystko zostało nasmarowane :D

Obrazek

Zastosowałem sprężynę cyngla z cieńszego drutu spust jest teraz bardziej miękki i przewidywalny. Spust jest teraz dwustopniowy bardziej precyzyjny pierwszy stopień miękki drugi twardszy. Jest możliwość regulacji długości pierwszego stopnia.

Zmiany zastosowane w spuście dają zadowalające efekty :D


Tuning nr 5

Tuning numer 5 obejmował zmiany związane ze zastosowaniem o wiele dłuższej i cieńszej prowadnicy sprężyny. Na tą stalową prowadnicę została zastosowana prowadnica z poliamidu, dodatkowo na drugi koniec została zastosowana prowadnica ze sprzęgłem.
Oczywiście zostały też zastosowane podkładki stalowe działające jako łożyska ślizgowe.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

A teraz najważniejsze jakie efekty przyniosły te zmiany.
Cały system działał bardziej miękko i precyzyjnie podczas naciągania sprężyny i strzału nie było słychać żadnych nieprzyjemnych trzasków i zgrzytów.
Jak widać zastosowałem PET to też spowodowało wyciszenie, sprężyna została pokryta dwusiarczkiem molibdenu stąd ten ciemnoszary kolor :D

Moc karabinka jak wiadomo zależna tylko od zastosowanej sprężyny :mrgreen:
Jak będę miał chwilkę opublikuję tuning na dzielonej sprężynie ! :D
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
koruss89
Posty: 87
Rejestracja: 2009-04-27, 19:24
Lokalizacja: Łapy

Post autor: koruss89 »

mam pytanko czy w krall02 ( Air master ) dochodzi do samowystrzalu :cry:
Dyszka i do przodu ;)
Kral 02 Wood 4.5 Tuning GAMO 9X32
Sharp Innova 5.5 Leapers 3-9x32 AO
Crosman 357, BLOW POWER AIR 4.5
Chineczka 4.5
Awatar użytkownika
daidu
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-18, 14:32
Lokalizacja: Malbork

Post autor: daidu »

Mi się samowystrzał nigdy nie zdarzył. Choć wiem, że pierwsze modele miały taka usterke. Można to łatwo naprawić, podpiłowywując zaczep tłoka. W temacie kral/airmaster masz gdzieś to dokładnie opisane. Rozejrzyj się
KRAL A01+PP 3x12x42
koruss89
Posty: 87
Rejestracja: 2009-04-27, 19:24
Lokalizacja: Łapy

Post autor: koruss89 »

dzieki :mrgreen:

[ Dodano: 2009-04-29, 21:58 ]
no i juz go mam wykonanie :
1 drewno ladne wykaczenie nie ma przetarc czy jakis nie dociagow
2 naciag troche trzeszczy ale lekko sie naciaga
3 ladowanie srutu dziecinne no i ciekawy sposob ladowania po 50 srutach to juz same wchodza ;)
3 celnosc rewelka z 20 m bez optyki na tarczy 14x14 same 8,9 no i czsem 7 co nie ukrywam ze poczatki to lepiej nie pisac
4 dzwiek no tu minus jest dosc glosny
5 moc ok z okolo 7 metr wiaderko 10 l po farbie metalowy na wylot ale tylko co ledwie wyszedl
6 bezpieczestwo jest blokada ale trzeba sobie samemu ja wl a myslalem ze to samo przy ladowaniu sie wl :cry:
7 ogolnie spoko rura polecam
Krall 02 drewno dolny nacia
Dyszka i do przodu ;)
Kral 02 Wood 4.5 Tuning GAMO 9X32
Sharp Innova 5.5 Leapers 3-9x32 AO
Crosman 357, BLOW POWER AIR 4.5
Chineczka 4.5
Awatar użytkownika
JR
Posty: 44
Rejestracja: 2008-10-08, 18:52
Lokalizacja: Warbawa albo Luszawa

Post autor: JR »

Mnie też nigdy sam nie wystrzelił. Ale mimo to uważam gdzie kieruję lufę :)
Pozdro,
JR
AirMaster 300 DrPio mod. V1.0, PP 3-12x42AO
koruss89
Posty: 87
Rejestracja: 2009-04-27, 19:24
Lokalizacja: Łapy

Post autor: koruss89 »

POMOCY !!!! co moglo sie stac naciagnalem sprezune dolny naciag i chcalem strzelic ale spust lekko chodzi tak jak by wiatrowka nie byla naladowana co moglo sie stac .mam jeszcze gwarancje czy mam ja wyslac
Dyszka i do przodu ;)
Kral 02 Wood 4.5 Tuning GAMO 9X32
Sharp Innova 5.5 Leapers 3-9x32 AO
Crosman 357, BLOW POWER AIR 4.5
Chineczka 4.5
Awatar użytkownika
Maruda
Posty: 1197
Rejestracja: 2007-10-06, 17:12
Lokalizacja: Józefów

Post autor: Maruda »

Określ dokładnie objawy. Czy podczas pociągania za dźwignię naciągu czujesz opór sprężyny, czyli że tłok nie załapuje za zaczep spustu?