Tuning Air Master 300 ( Kral A02 ) DoktoPio - Opis

Wszystkie typy wiatrówek sprężynowych

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

Awatar użytkownika
bonzoo
-#Srebrny Dobromir
-#Srebrny Dobromir
Posty: 1786
Rejestracja: 2008-02-03, 19:27
Lokalizacja: Łazy

Post autor: bonzoo »

tak do końca nie jestem przekonany o potrzebie idealnie gładkich ścianek cylindra, Osobiście zadowalam się polerką papierkiem 400 ale może się myle...
Awatar użytkownika
DoktorPio
Posty: 195
Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: DoktorPio »

bonzoo pisze:tak do końca nie jestem przekonany o potrzebie idealnie gładkich ścianek cylindra, Osobiście zadowalam się polerką papierkiem 400 ale może się myle...
Osobiście nie widzę przeciwwskazań do polerki ścianek cylindra, tym bardziej że proces polerowania jest prosty i mało pracochłonny :)
Biorąc pod uwagę to że w tym cylindrze porusza się tłok z uszczelką która jest dosyć delikatna, to polerka cylindra może być tylko na plus dla uszczelki.
Ale każdy robi jak woli ;)
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
KWP
Posty: 653
Rejestracja: 2008-08-06, 01:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KWP »

Dzięki za rysunek z objaśnieniami. Do Kol. bonzoo, polerka ma na celu nie tylko zwiększenie żywotności uszczelki, ale także zniwelowanie rys cylindra, którymi ucieka cenne ciśnienie. Do tego dochodzi jeszcze łatwiejsze ślizganie się uszczelki po ściankach cylindra - większa prędkość tłoka. Po wykonaniu polerki można by się pokusić jeszcze o prowadnicę ertalitową tłoka (ślizg). To wszystko razem wzięte daje, mniej lub bardziej, przyrost mocy, a co ważniejsze wycisza karabinek i daje lepszą kulturę pracy systemu (krótszy cykl strzału).
Pozdrawiam
KWP
Awatar użytkownika
bonzoo
-#Srebrny Dobromir
-#Srebrny Dobromir
Posty: 1786
Rejestracja: 2008-02-03, 19:27
Lokalizacja: Łazy

Post autor: bonzoo »

To ja wiem, tylko jak ma się to do honowania cylindra?

Cóż może warto sprawdzić? mam jakiś zapasowy cylinder do dianki to może zrobię sobie teścik? :mrgreen:
Awatar użytkownika
JR
Posty: 44
Rejestracja: 2008-10-08, 18:52
Lokalizacja: Warbawa albo Luszawa

Post autor: JR »

Zapłodniony pracowitością kolegi DrPio wziąłem i rozebrałem swoją wiatrówkę. Zaskoczył mnie dobry stan cylindra, żadnych rys, lśni jak lustro i obawiam się, że polerka mogłaby go tylko popsuć. Z kolei warga uszczelki była uszkodzona, ale odniosłem wrażenie, ze mogło to nastąpić już podczas montażu wiatrówki. Przy wkładaniu tłoka, warga uszczelki mogła zostać odcięta w tej szczelinie, w której chodzi naciąg! Dlatego przy demontażu proponowałbym przyjrzeć się temu miejscu i ewentualnie podszlifować, żeby nie było ostrej, wystającej krawędzi.
A jutro - na zakupy uszczelek, podkładek i wszystkich dupereli oraz do tokarza :)
Pozdro,
JR
AirMaster 300 DrPio mod. V1.0, PP 3-12x42AO
Awatar użytkownika
DoktorPio
Posty: 195
Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: DoktorPio »

JR pisze:Zapłodniony pracowitością kolegi DrPio wziąłem i rozebrałem swoją wiatrówkę. Zaskoczył mnie dobry stan cylindra, żadnych rys, lśni jak lustro i obawiam się, że polerka mogłaby go tylko popsuć. Z kolei warga uszczelki była uszkodzona, ale odniosłem wrażenie, ze mogło to nastąpić już podczas montażu wiatrówki. Przy wkładaniu tłoka, warga uszczelki mogła zostać odcięta w tej szczelinie, w której chodzi naciąg! Dlatego przy demontażu proponowałbym przyjrzeć się temu miejscu i ewentualnie podszlifować, żeby nie było ostrej, wystającej krawędzi.
A jutro - na zakupy uszczelek, podkładek i wszystkich dupereli oraz do tokarza :)
Dokładnie jak kolega JR pisze ja też odniosłem wrażenie że uszczelka (warga ) którą prezentuje na moich fotkach mogła byś uszkodzona wskutek złego wkładania tłoka z uszczelką w fabryce. I dokładnie zrobiłem tak jak kolega pisał podszlifowałem krawędź w otworze w którym chodzi naciąg. Zrobiłem to pilniczkiem iglakiem. przy kolejnych wkładaniach tłoka nie było zagrożenia uszkodzenia uszczelki ;)
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
Awatar użytkownika
krzysztof
-#Kustosz
-#Kustosz
Posty: 2008
Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysztof »

Gorące marzenia się spełniają, czego Ci życzę.
Krzysztof

Quackenbush i nowsze
Awatar użytkownika
JR
Posty: 44
Rejestracja: 2008-10-08, 18:52
Lokalizacja: Warbawa albo Luszawa

Post autor: JR »

Naszła mnie kolejna refleksja, tym razem krytyczna. Czy stalowy dociążnik tłoka to na pewno dobry pomysł? Wiadomo, że za odrzut w wiatrówce odpowiada ruch układu sprężyna-tłok. Im ten układ cięższy tym ma większą bezwładność i odrzut większy. Ponadto większa bezwładność wydłuża czas oddawania energii przez spuszczoną sprężynę. Po prostu coś lekkiego ma większe przyśpieszenie, jak sportowy samochód. IMO najlepiej by było, gdyby tłok (i sprężyna) były wykonane z aluminium lub tytanu, ale to niemożliwe. Dlatego dociążnik utoczę sobie z aluminium, ale o wymiarach korka z poliamidu. Zdam relację :)

[ Dodano: 2008-12-13, 17:41 ]
Jakiej średnicy koszulkę termokurczliwą wziąłeś? Bo wszystko co znalazłem było za małe, albo pasowała dopiero 32 milimetrowa. Po zaciśnięciu sprężyna ledwo po niej chodzi :/

[ Dodano: 2008-12-13, 17:41 ]
Jakiej średnicy koszulkę termokurczliwą wziąłeś? Bo wszystko co znalazłem było za małe, albo pasowała dopiero 32 milimetrowa. Po zaciśnięciu sprężyna ledwo po niej chodzi :/
Pozdro,
JR
AirMaster 300 DrPio mod. V1.0, PP 3-12x42AO
Awatar użytkownika
DoktorPio
Posty: 195
Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: DoktorPio »

U mnie pasowała koszulka najbliższa średnicy prowadnicy czyli jakieś 14-15mm dokładnie w tej chwili nie wiem ale po zaciśnięciu był minimalny luz między sprężyną a prowadnicą .
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
Awatar użytkownika
BezCukru
Posty: 45
Rejestracja: 2009-02-01, 11:51
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: BezCukru »

Może dawno był poruszany ten temat i juz jest"wygadany" ale ja powiem:
-świetny tuning!
-nakręca do działania;-]
-gratuluje dobrej roboty.
Jestem zielony i raczej nie jestem złotą rączką ale na weekend rozbieram swoją wiatrówkę i zobaczę co uda mi się zmajstrować i czy wogóle ją potem złożę :oops:
Awatar użytkownika
DoktorPio
Posty: 195
Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: DoktorPio »

Na wiosnę mam zamiar wymienić prowadnice na troszkę dłuższą i wykonać system dzielonych sprężyn prawo i lewo skrętnych !
No i do tego poważnie nosze się z zamiarem (zależy od dostępności do tokarki) skrócenie lufy i dorobienie pierścienia ślizgowego na tłoku !
Ale to dopiero na wiosnę a póki co muszę dopieścić swoje HW97 :lol:
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez DoktorPio, łącznie zmieniany 1 raz.
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
Awatar użytkownika
BezCukru
Posty: 45
Rejestracja: 2009-02-01, 11:51
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: BezCukru »

Pio a powiedz mi jak zakładałeś termokurczliwą ?ja załozyłem ale nie mogłem za czorta pożniej na prowadniece sprężynę założyć-była za gruba-wogóle to ten korek co na Twoim zdjęciu jest pękniety u mnie jest z metalu-Ty też miałes metalowy a ten z poliamidu to twoje ulepszenie??
Awatar użytkownika
DoktorPio
Posty: 195
Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: DoktorPio »

Co do koszulki to są koszulki różnych grubości a druga sprawa to czasem średnica prowadnicy jest większa albo średnica wewnętrzna sprężyny mniejsza. Ja tak to spasowałem żeby było w miarę luźno. Miałem najpierw korek z poliamidu i pękną bo albo był za ciasno spasowany albo cześć która wchodziła w sprężynę była za długa ? Możliwe też że powodem pęknięcia była zbyt duża siła bo karabinek walił powyżej 21J.
Na początku założyłem plastikowy korek a jak pękła dałem stalowy dociążnik tłoka. W najbliższym czasie dam długą sprężynę z drutu OTEVA i korek plastikowy, zobaczymy jak będzie hulać :)
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
Awatar użytkownika
BezCukru
Posty: 45
Rejestracja: 2009-02-01, 11:51
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: BezCukru »

Czyli wygląda na to że w nowszych wypustach airmastera są metalowe korki-to chyba lepiej nie?A podkładki z brązu i ta teflonowa to jakie maja wymiary??dotaczałeś je?A i jeszcse jedno-gdzie mogę kupić sprężyne OTEVA do mojego mastera??bo na allegro widziałem jakies "tuningowe" 3.5 -ale nie wiem czy to dobrei czy sie nadaje
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40