SKS - Nasze Forum
Liga SKS Liga SKS  Mapa Google  Mapa Google  Kawiarenka  Kawiarenka  FAQ  FAQ  Szukaj  Szukaj  Użytkownicy  Użytkownicy Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Wiatrówki » Wiatrówki sprężynowe » Tuning Air Master 300 ( Kral A02 ) DoktoPio - Opis
Tuning Air Master 300 ( Kral A02 ) DoktoPio - Opis
Autor Wiadomość
januszmariusz 
Janusz




Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2008
Skąd: Przemyśl/Żurawica
Wysłany: 2010-06-03, 17:11   

herbet napisał/a:
dziś złamałem ramię naciągu

No to mnie zaskoczyło :shock: , prędzej bym się spodziewał urwania zaczepu tłoka.
Tak wiec wstaw fotkę złamanego naciągu bo jakoś trudno mi w to uwierzyć ;)
_________________
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
 
 
 
herbet 
ZIMNYHERBET




Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2010
Skąd: tarnowskie dziury
Wysłany: 2010-06-03, 17:32   

Złamał się w miejscu gdzie przechodzi przez niego nit -tuż pod lufą
http://www.fotosik.pl/pok...fe9ba4b313.html

[ Dodano: 2010-06-04, 16:14 ]
Gdyby czyjegoś ajermastera spotkała podobna kontuzja to ramię naciągu w kolterze kosztuje 50zł plus wysyłka 15...
_________________
hatsan85/gamonitsu3-9x40/
Młot pneumatyczny MAC-40J
 
 
 
DoktorPio 




Wiek: 41
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2010-06-04, 19:36   

To faktycznie pechowo strzelił ten naciąg :/
A jak sobie pomyślę jakie to ja cuda sprężyny :shock: wsadzałem do swojego karabinka i jak ciężko się naciągały to teraz mogę sobie wyobrazić i zobaczyć jak mogło się to skończyć.
_________________
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
 
 
herbet 
ZIMNYHERBET




Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2010
Skąd: tarnowskie dziury
Wysłany: 2010-06-04, 20:07   

Ano sprężyna niczego sobie 27cm plus dociążnik ołowiany 2cm długości...Po prostu zwinęła się osłona pet i blokowała sprężynę ,zniesmaczony nerwowo prubówałem naładować i pyk "po ptokach"...
_________________
hatsan85/gamonitsu3-9x40/
Młot pneumatyczny MAC-40J
 
 
 
staszekli 
Diana 27



Wiek: 30
Dołączył: 20 Maj 2010
Skąd: Chojnik
Wysłany: 2010-06-15, 20:28   

Pio muszę przyznać wykonałeś kawał dobrej roboty:). Mam pytanko odnośnie tłumika. Jaka jest średnica otworu w tłumiku? Jeśli kal lufy jest równy 4,5mm w tłumiku musi być troszkę większy tak by nie było problemu z osiowością, ale też nie nie może być za duży bo straci swoje właściwości :P . Nie chce eksperymentować, lepiej zapytać kogoś kto się na tym zna:P.
 
 
 
DoktorPio 




Wiek: 41
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2010-06-18, 20:04   

Otwór w przegrodzie pierwszej od strony lufy ma 8mm a kolejne i wylot 7mm ;)
_________________
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
 
 
herbet 
ZIMNYHERBET




Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2010
Skąd: tarnowskie dziury
Wysłany: 2010-06-20, 12:37   

Miodzio :mrgreen: Naciąg przyszedł ,zamontowałem ,działa.Za to zepsuł się zaczep tłoka a gdy go podpiłowałem po kilku strzałach posypała się lunetka :> Oficjalnie mogę stwierdzić że więcej czasu w tym modelu poświęciłem na poprawki niż na strzelanie W celowniku rozpadł się krzyż..więc zrobiłem krzyż z drucików ze słuchawek (plus minus crosshair):oops: zaczep tłoka znów padł -po prostu był już najwidoczniej za bardzo starty .
Materiały użyte do produkcji am300 plus mechanizmy to porażka. W liderze nie maiłem żądnych awarii a najpierw używałem go pół roku bez żadnych poprawek .
Złożyłem ponownie po poprawkach zaczepu i bum na próbę;śrut odbił się od worka treningowego :oops: Brawo Airmaster można teraz z nim iść na strzelaninę ASG :mrgreen:
Obrotowy port ładowania wymaga od nowości wymiany oringu na oring z motoryzacyjnego 22mm razy 2mm .
Wymiana uszczelki lufy na dłuższą ,obróbka wlotu lufy (by uszczelka się nie ścierała).
Wymiana uszczelki tłoka na skórzaną lub zepto .
Przed każdym rozbieraniem polerowanie krawędzi w cylindrze(bardzo szybko się ostrzą)gdzie chodzi naciąg by nie uszkodzić oringu portu ładowania i uszczelki tłoka.
Koniecznie dorobić z twardej stali zaczep tłoka bo prędzej czy później albo samostrzały albo tłok się nie będzie chciał zaczepić.
Dodać podkładki by zaczep tłoka nie miał możliwości zsunąć sie na bok(ma luzy po2mm w każdą stronę).

[ Dodano: 2010-06-22, 20:53 ]
Druciki ze słuchawek na siatkę krzyża nie zdały rezultatu :shock: Gdyby ktoś miał podobny problem z rekonstrukcją krzyża lepsze jest jedno z włókien tworzących nić dentystyczną :P

[ Dodano: 2010-07-03, 10:37 ]
Odnośnie osłony pet;zastosowałem tym razem tworzywo z butelki po napoju enegretyzującym-jest minimalnie grubsze ale bardziej elastyczne miększe ,myślę że lepiej wytłumi drgania i lepiej wyciszy...
_________________
hatsan85/gamonitsu3-9x40/
Młot pneumatyczny MAC-40J
 
 
 
januszmariusz 
Janusz




Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2008
Skąd: Przemyśl/Żurawica
Wysłany: 2010-07-09, 14:54   

herbet napisał/a:
Koniecznie dorobić z twardej stali zaczep tłoka bo prędzej czy później albo samostrzały albo tłok się nie będzie chciał zaczepić.

Niestety ( takie awarie są nagminne) pod tym względem Turecki Kral czy AirMaster mają wielki minus (za słaba stal na zaczep tłoka ) pozytywnie za to wypada Chińskie BMK 19, Perfekta 55 , Crosman CK177XXX gdzie zaczepy są zrobione poprawnie . Ten sam system wzorowany na Gamo 440.
_________________
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
 
 
 
herbet 
ZIMNYHERBET




Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2010
Skąd: tarnowskie dziury
Wysłany: 2010-07-09, 18:52   

Zrobiłem pomiar chrono mojej plujki i jest na zmianę 14.7 19.2 17.1 14.7 sprężyna nowa , lufa i komora czyste bez smaru ..może uszczelka może diabli wiedzą :(
_________________
hatsan85/gamonitsu3-9x40/
Młot pneumatyczny MAC-40J
 
 
 
maximus 
marcin




Wiek: 36
Dołączył: 19 Paź 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-09, 18:59   

Moze diesel
_________________
Diablik + Waver v10 2-10x38
 
 
 
herbet 
ZIMNYHERBET




Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2010
Skąd: tarnowskie dziury
Wysłany: 2010-07-10, 08:38   

Ano . Jednak..fedra sie rozchulała i będę musiał ją skrócić przynajmniej o 2cm .
_________________
hatsan85/gamonitsu3-9x40/
Młot pneumatyczny MAC-40J
 
 
 
radecek 




Dołączył: 18 Paź 2007
Skąd: Napierstkowo
Wysłany: 2010-07-10, 13:59   

herbet napisał/a:
Zrobiłem pomiar chrono mojej plujki i jest na zmianę 14.7 19.2 17.1 14.7 sprężyna nowa , lufa i komora czyste bez smaru ..może uszczelka może diabli wiedzą :(


W HW90 podobnie sytuacja wystąpiła na skutek dostawania się smaru do komory sprężania.
Pierwsze strzały o niższe energii, kolejne o coraz większej i potem spadek.
 
 
herbet 
ZIMNYHERBET




Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2010
Skąd: tarnowskie dziury
Wysłany: 2010-07-10, 14:59   

Dokładnie było tak; ...pośpiech i złożyłem wszystko bez petki i pierwsze strzały za słabe a po 10tym ponad limit ...smarek ze spężynki musiał się dostać do komory ,poza tym nowa fedra może i to też powód.
_________________
hatsan85/gamonitsu3-9x40/
Młot pneumatyczny MAC-40J
 
 
 
djnita 



Wiek: 29
Dołączył: 28 Lip 2010
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-28, 17:29   

Witam.
Jestem tu nowy więc Pozdrawiam wszystkich na wstępie.
Dzięki autorowi tego wątku dopadła mnie chęć tuningu mojego Air Mastera 300. Podkreślam że jest to mój pierwszy raz w rozbieraniu jakiejkolwiek wiatrówki gdyż Air Master 300 jest moja pierwszą wiatrówką i jedyną.
Aktualnie jestem w takiej sytuacji:


i teraz niewiem co zrobić, tzn domyślam się, ale nie chcę niczego popsuć lub wyszczerbić i będę sporo pytań zadawał (jeżeli można i autor wątku się nie obrazi)

Teraz co mam zrobić żeby wyjąć tłok i sprężynę, mam wybić najpierw ten bolec ?? Jeśli tak to czym żeby go nie uszkodzić ??


Czy najpierw odkręcam tą śrubę czy co to tam jest??


Teraz tak sprężynę kupiłem dzisiaj na allegro od Pana panie DoktorzePio i uszczelkę zepto do air mastera.
1. Powiedzcie mi jeszcze czym wypolerować na lustro środek cylindra i tłok na zewnątrz? 2. Skąd wziąć korek z poliamidu PA6, bądź co innego żeby mi nie pękł jak Doktorowi,
3. podkładki stalowe (bo z brązu wiem już że są nie za dobre) o dobrych wymiarach i jedną podkładkę teflonową.
4. Koszulkę termokurczliwą na prowadnicę sprężyny dostane pewnie w jakiejś castoramie. 5. Czy smar molibdenowy który kupie pewnie na allegro wystarczy do nasmarowania wszystkiego
6. i co to jest za folia miedzy tłokiem a sprężyną i skąd ją wziąć? rozumiem że jest po to by wyeliminować tarcie i hałas miedzy tłokiem i sprężyną.

Moja kolba jest z drewna więc jej nie wywarze i szkoda bo w środku tam gdzie mechanizm nie ma miejsca na gąbkę żeby wyciszyć.




No dobra w sumie na razie tyle, czekam z nie cierpliwością na wasze odpowiedzi i będę jeszcze pewnie pytał. A i podpowiedzi mile widziane gdyż jestem totalnym laikiem jak już na samym początku wspomniałem.

[ Dodano: 2010-07-28, 19:30 ]
Dobra już dałem sobie rade i wyciągnąłem prowadzenie sprężyny i sprężynę, ale znowu zablokowałem tłok i nie mogę wyciągnąć.
i tu sprawa wygląda chyba poważniej bo naciągnąłem naciąg do końca żeby tłok wypchnął, ale do końca sie nie dało. To pomyślałem że popchnę śrubokrętem, wiec chce pchać a tu dupa bo naciąg ma swoja końcówkę w cylindrze ( tą która pcha tłok ), i tłok się zapiera o końcówkę i dalej nie idzie. Pomyślałem trza najpierw naciąg wyciągnąć i tu też dupa bo teraz tłok blokuje szerszą końcówkę cylindra gdzie można wyciągnąć naciąg. A tłoka z powrotem nie mogę wepchnąć bo tam się chyba jakoś ciśnienie robi i nie chce wejść.
No i jeszcze niewiem jak wyciągnąć spust oraz bębenek :-/

[ Dodano: 2010-07-28, 20:52 ]
No i dobra zdjąłem już spust i wyciągnąłem tłok. Niestety zeby wyciągnąć tłok musiałem rozciąć uszczelkę, a szkoda bo w sumie była dobra bez żadnych fabrycznych uszczerbków, no ale trudno. Teraz czekam na nową sprężynę Oteva 70SC i uszczelkę zepto. No i teraz Jeszcze wielka prosba powiedzcie jak wyciągnąć ten bębenek co się śrut ładuje bo jak tego nie zrobie to pewnie nie włożę później tłoka z nową uszczelką. I jeszcze nie wiem jak dorobie podkladki do sprężyny i obciążnik do tłoka ;-/
 
 
smutny_pan 



Dołączył: 29 Sty 2016
Skąd: Waw
Wysłany: 2016-02-11, 20:01   

Dobry wieczór szanownej kompanii.
Postanowiłem zasłużyć na łopatę roku już w lutym wiec odkopuję ten wielce zacny wątek.

Jestem w posiadaniu karabinka Airmaster 200 wtg arboreal czy jakoś tak. W sklepowej paczce przyszedł, o ironio, z instrukcją do Airmastera 300 (na diabła zmieniali nazwę?).
Pierwsze dwa strzały w zaimprowizowany kulochwyt wywołały traumę. Kłęby dymu plus huk jak z muszkietu. Tak wiec decyzja o rozbiórce, i lekkie zdziwienie kiedy bebechy nie zgadzają się ze zdjęciami z pierwszego postu :shock: .
Wygląda to teraz tak:


Airmaster okazuje się oszczędzać zaczął na sprężynach, obecna w moim karabinku sprężyna ma 24 cm wobec 28,5 cm na zdjęciach doktora, a krótkość nadrabia plastikową tuleją wsuwaną na prowadnicę.

Po dalszym przeglądzie jeszcze gorsze wieści bo w uszczelkę powbijane są opiłki a może nawet zadziory wielkości obciętego paznokcia :evil: .
Wyglądało to tak:


Wnioski z tego płynące:
1. Z pudełkowego nie strzelać pod żadnym pozorem
2. Rozebrać, wyczyścić, w dalszym zakresie postępować wg. zaleceń doktora zawartych w tym wątku.
3. Jakość spada i nie wiem czy przestanie.
Mój karabinek chyba pochodzi z 2014 r. o ile dobrze odczytuję nr. seryjny.
I jeszcze link do filmiku znalezionego na yutubie, z rozbiórką karabinka, bo widziałem że był z tym problem kilka lat temu :) :
https://m.youtube.com/watch?v=ZLoFt4yLuiw

Sorry za zdjęcia robione kalkulatorem, ale aktualnie tylko to posiadam.
Z poważaniem
SP

C.D.

W sobotę przebiegłem się z kumplami postrzelać, i jakież było moje i kolegów zdziwienie gdy się okazało, że karabinek bije w lewo prawo, czasem celnie, czasem nie :/ .
Wanna napełniona, oddałem 3 strzały i wynik:

Jeden śrut ścięty bardzo drugi nieco a trzeci czysty, tylko ślady po gwincie.
Domacałem się, że port ładowania, co to płacy nie utnie, jest ruchomy nie tylko w osi lufy ale przesuwa sie także prostopadle do niej :( .
Port wyglada tak:

Do demontażu potrzebny będzie mały klucz ampulowy lub spinacz do wetknięcia go w dziurkę z boku portu, o tą:

Port wysuwamy ostrożnie żeby nam się nie wysypały elementy mocujące wyglądające tak:

Części portu:

Problem wyglada następująco, element blokujący (ten pypeć w sprężynce) ma luz w rowku który ma prowadzić wałek portu w osi :( . Może ktoś z kolegów ma jakiś pomysł jak sobie z tym poradzić? Elementy są bardzo małe i nie bardzo mam koncepcję jak to poprawić, a poprawka jest musowa :( . Wdzięczny będę za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam
SP
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Wiatrówki » Wiatrówki sprężynowe » Tuning Air Master 300 ( Kral A02 ) DoktoPio - Opis
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by BBHelp.pl oraz nasze-wiatrówki.pl
Część materiałów oraz grafik © nasze-wiatrówki.pl oraz Bastek i Tregarth.
 
     
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 13