DOC vs BT

Można wstawiać tutaj opisy i zdjęcia naszych lupek. Będzie jak znalazł dla nowych użytkowników.

Moderator: Hiszpan63

Awatar użytkownika
SlaweQ
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 3599
Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
Lokalizacja: Łódź

DOC vs BT

Post autor: SlaweQ »

Witam koleżeństwo :D

Ponieważ w opisywaniu lupek nie mam zbyt dużego doświadczenia, proszę o wyrozumiałość wszystkich czytających.

W opisie występuja DOC 3-9x40 MD i BT 3-9x40 MD

W temacie o FWB wspominałem, że szukam czegoś lżejszego od Bushnela, co by nie przeciążać systemu antyodrzutowego.
Ponieważ parametry BT, czyli siatka mild-dot, długość niecałe 30cm, powiększenie 3-9, odpowiadały mi, wystarczyło znaleźć coś podobnego, tylko lżejszego.
W K/S na iwebie pojawił się DOC w zestawie, na stronie „Cekausa” przeczytałem, ze waży 270g, to napisałem tylko czy ma MD i po tygodniu lupka była u mnie.

Pierwsze co zrobiłem to położyłem DOC-a na wagę i tu cała euforia się ulotniła :cry:
Jak widać z poniższych zdjęć jest on o całe 30g cięższy od Bushnella.

Obrazek Obrazek

Mając już obok siebie dwie podobne jeśli chodzi o parametry lupki, postanowiłem zrobić kilka zdjęć porównawczych.
Nie potrafię tak jak Seweryn zrobić ładnego zdjęcia siatki i obrazu widocznego przez nią.
Dlatego poniżej widok siatek obu obiektywów na tle białej kartki.
Różnic specjalnie nie zauważyłem, obie siatki drobne, nie przeszkadzające.
Najpierw DOC, potem BT

Obrazek Obrazek

W kategorii wieżyczek, DOC jest bez porównania wygodniejszy, klik wyraźniejszy.
W obu przypadkach 1 klik przesuwa siatkę o ¼ MOA.

Obrazek

Regulacja powiększenia w DOC-u działa trochę lżej i poprzez inaczej wyprofilowany pierścień łatwiej zmienić nastawy.
Biorąc jednak pod uwagę, że zastawów tych nie zmieniamy tak często (co chwilę) w tym wypadku nie powiedziałbym, że jest to punkt dla DOC-a.

Obrazek

Powłoki w obu lupkach są różne. W Bushnelku ma ona odcień bursztynowy, a w Docencie zielony.

Obrazek Obrazek