SKS - Nasze Forum
Liga SKS Liga SKS  Mapa Google  Mapa Google  Kawiarenka  Kawiarenka  FAQ  FAQ  Szukaj  Szukaj  Użytkownicy  Użytkownicy Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Naprawa, Tuning, Renowacja » Porady » PCP - ciśnienie a energia
PCP - ciśnienie a energia
Autor Wiadomość
kobraalien 
przyszły snajper



Wiek: 42
Dołączył: 04 Paź 2017
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-01-08, 10:00   

... nic się nie dowiem.
Pozdrawiam żartownisiów :czerwonakartka:
_________________
Będę snajperem... to kwestia czasu.

Mój arsenał:
CP-1M
Hamerli AirMagnum 850
AirMaster PUNCHER
Artemi PR900W
- wszystko 4,5mm Diabolo
 
 
Tomasz_XX 
Tomasz





Dołączył: 03 Wrz 2015
Skąd: Chotomów / Legionowo
Wysłany: 2018-01-10, 13:18   

A teraz konkretnie. Mam pomysł na pomiar zmian ciśnienia w czasie strzału w IZ61, tylko potrzebny jest szybki przetwornik ciśnienia i najlepiej niedrogi.
Ktoś zna takowy ?
_________________
Tomasz
Gamo PR 45, Łucznik wz. 70, Haenel 312 "Chrom" , IŻ-61, Slavia 631 lux 77
 
 
mildot 
Jarek





Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-11, 07:53   

@kobraalien: Tak w dwóch słowach... Jeśli limit energii to 17J a energia jest proporcjonalna do masy i do kwadratu prędkości to jedyny parametr na jaki masz wpływ regulując energię śrutu to prędkość, zgadza sie? Bo jeśli używaż tego samego rodzaju śrutu to jego masa jest co do zasady taka sama.

Ciśnienie (zakładam, że chodzi Ci o ciśnienie za regulatorem) nie ma wpływu bezpośrednio na prędkość/energię. Oczywiście najczęściej zwiększenie ciśnienia za regulatorem zwiększy prędkość wylotową (tu uwaga - nie musi jej zwiększyć - jest jeszcze kilka innych ograniczeń/zmiennych)...
Nawet zakładając, że zwiekszysz ciśnienie i przełoży się to na zwiększenie prędkości... to masz limit 17J - musisz wówczas zmniejszyć tą prędkość gdzie indziej - np. napięciem sprężyny bijnika, wielkością transferportu...

Regulacja ciśnienia za regulatorem ma sens o ile chcemy zmienić charakterystykę strzału (takie dziwne określenie odczuć pracy mechanizmów)... Jak masz możliwość regulacji to sprawdź jak się strzela kiedy masz tą samą energię (np. 16J) ale raz z regulatorem ustawionym na 80bar, a potem ustawionym na 110bar...

To tyle w kwestii przebijania celów na wylot przy pomocy regulacji wiatrówki.... limit 17J energii (prędkości) wyznacza maksymalną wartość energii jaką możesz uzyskać. Chcąc dalej zmieniać niszczycielskie efekty możesz jeszcze zmieniać rodzaje śrutu (twardość materiału, jego rodzaj, ukształtowanie....)

Co do celnośći to każda lufa/karabinek(i jego stan techniczny)/śrut/strzelec/... to osobna kombinacja i trzeba podejść indywidualnie. Z moich obserwacji wynika, że zadbany odpowiednio sprzęt jest wystarczająco celny dla 99% strzelców (poza freakami od benchrestu i super strzelcami na najwyższym poziomie gdzie często konieczny jest jakiś tuning) i o ile nie ma wad fabrycznych (kłopoty z powtarzalnością, kiepska lufa, krzywa korona.... )

@Tomasz_XX:
Nie da się szybko, tanio i dobrze jednocześnie... :)
W sprężynie strzał trwa sporo liczony jest w dziesiątych częściach sekundy. Nawet dla wolnej elektroniki to cała wieczność więc szybkością (rozdzielczością) zapewne nie musisz się przejmować...
_________________
:-D
 
 
kobraalien 
przyszły snajper



Wiek: 42
Dołączył: 04 Paź 2017
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-01-13, 16:06   

Dzięki mildot :) , już coś więcej wiem.
_________________
Będę snajperem... to kwestia czasu.

Mój arsenał:
CP-1M
Hamerli AirMagnum 850
AirMaster PUNCHER
Artemi PR900W
- wszystko 4,5mm Diabolo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Naprawa, Tuning, Renowacja » Porady » PCP - ciśnienie a energia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by BBHelp.pl oraz nasze-wiatrówki.pl
Część materiałów oraz grafik © nasze-wiatrówki.pl oraz Bastek i Tregarth.
 
     
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13