Slavia 631 - remoncik

Czyli co poprawiliśmy po fabryce

Moderator: Hiszpan63

Awatar użytkownika
Tomasz_XX
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 457
Rejestracja: 2015-09-03, 10:04
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo

Slavia 631 - remoncik

Post autor: Tomasz_XX »

Zakupiłem takową, bo podpasowała mi pod oko, rocznik 92.
Nieużywana od dawna i bardzo mało strzelana. W środku sucha jak pieprz.
Spróbuję pokazać na podstawie informacji z naszego forum i okolic jej przywrócenie do użytku.

Wynik z chrono średnie Ek 6.0 J i Vśr 148 m/s - śrut KTK grzybek
Vmin 141m/s
V max 156 m/s

Sprężyna
- długość 217 mm
- fi wew 12.9 mm
- fi drutu 2.8 mm
Końce oszlifowane na płasko.

Zamontowana fabryczna prowadnica z blachy 0.9 mm
- fi zew 12.3 mm
- długość 68 mm

Na pierwszy ogień idzie prowadnica, później tłok i elementy spustu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tomasz
Gamo PR 45, Łucznik wz. 70, Haenel 312 "Chrom" , IŻ-61, Slavia 631 lux 77
Awatar użytkownika
Tomasz_XX
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 457
Rejestracja: 2015-09-03, 10:04
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo

Post autor: Tomasz_XX »

Mam pytanie, czy warto zrobić na tłoku pierścień ślizgowy jak w 634?
Tomasz
Gamo PR 45, Łucznik wz. 70, Haenel 312 "Chrom" , IŻ-61, Slavia 631 lux 77
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 7972
Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS

Post autor: Hiszpan63 »

Jeżeli będzie dobrze zrobiony , niezbyt na wcisk , to może i tak . Za ciasny spowoduje spadek energii i sprężynę szybko szlag trafi .
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
Awatar użytkownika
Tomasz_XX
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 457
Rejestracja: 2015-09-03, 10:04
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo

Post autor: Tomasz_XX »

Dam na próbę średnicę identyczną jak uszczelka tłoka.
Tomasz
Gamo PR 45, Łucznik wz. 70, Haenel 312 "Chrom" , IŻ-61, Slavia 631 lux 77
Awatar użytkownika
Tomasz_XX
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 457
Rejestracja: 2015-09-03, 10:04
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo

Post autor: Tomasz_XX »

Mam dylemat związany z kanałem wylotowym komory sprężania - wypolerować go czy może to nie ma znaczenia. Dodatkowo kusi mnie zmiana kształtu wlotu tego kanału na bardziej łagodny np. półokrągły - macie takie doświadczenia ?

Aby to zrobić potrzebuję informacji jaka może być prędkość przepływu powietrza w kanele wylotowym z komory slavi przy 6-8 J ? Chcę określić liczbę Re -( liczba Reynoldsa z mechaniki płynów) w celu określenia z jakim zakresem przepływu mam do czynienia.

Jeśli dobrze pamiętam prędkość przepływu sprężonego powietrza w kanale prostym nie może być większa od prędkości dzwięku !! ?
Tomasz
Gamo PR 45, Łucznik wz. 70, Haenel 312 "Chrom" , IŻ-61, Slavia 631 lux 77
Awatar użytkownika
Ślubek
Administrator
Posty: 3688
Rejestracja: 2014-06-06, 08:37
Lokalizacja: Janówek Pierwszy

Post autor: Ślubek »

Tomasz_XX pisze:...potrzebuję informacji jaka może być prędkość przepływu powietrza w kanele wylotowym z komory slavi przy 6-8 J ? Chcę określić liczbę Re -( liczba Reynoldsa z mechaniki płynów) w celu określenia z jakim zakresem przepływu mam do czynienia.
1. Zmierz pojemność roboczą cylindra (średnica razy skok tłoka)
2. Spróbuj oszacować czas ruchu tłoka, np. nagrywając dźwięk, jaki wydaje system podczas strzału i oglądając go w edytorze dźwięku (np. Audacity)
Dzięki temu dowiesz się, ile powietrza musi przejść przez kanał w czasie strzału, a znając pole przekroju kanału oszacujesz prędkość powietrza w kanale.
"My od lat już gawędzimy o Maryni
i to nawet, szczerze mówiąc, nie o całej..."
Awatar użytkownika
Tomasz_XX
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 457
Rejestracja: 2015-09-03, 10:04
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo

Post autor: Tomasz_XX »

Spróbuję - dobry pomysł.
Tomasz
Gamo PR 45, Łucznik wz. 70, Haenel 312 "Chrom" , IŻ-61, Slavia 631 lux 77
Awatar użytkownika
Filo
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2871
Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: Filo »

Mam dylemat związany z kanałem wylotowym komory sprężania - wypolerować go czy może to nie ma znaczenia.
O ile coś jeszcze pamiętam z mechaniki płynów, to na granicy rury i "płynu" prędkość jest równa zeru. Gdyby to była prawda, to polerowanie kanału nic nie da. Natomiast zaokrąglenie krawędzi, dla zapewnienia przepływu laminarnego, jak najbardziej.
Awatar użytkownika
Ślubek
Administrator
Posty: 3688
Rejestracja: 2014-06-06, 08:37
Lokalizacja: Janówek Pierwszy

Post autor: Ślubek »

Filo pisze:Natomiast zaokrąglenie krawędzi, dla zapewnienia przepływu laminarnego, jak najbardziej.
Pytanie, czy przepływ laminarny w tym miejscu da jakieś wymierne rezultaty, np. w stabilności strzału. :^)
"My od lat już gawędzimy o Maryni
i to nawet, szczerze mówiąc, nie o całej..."
Awatar użytkownika
Starszy_Pan
Posty: 3996
Rejestracja: 2008-11-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa Śródmieście

Post autor: Starszy_Pan »

Ślubek pisze:Filo napisał/a: Natomiast zaokrąglenie krawędzi, dla zapewnienia przepływu laminarnego, jak najbardziej.

Pytanie, czy przepływ laminarny w tym miejscu da jakieś wymierne rezultaty, np. w stabilności strzału. :^)
Jeśli ciecz dobrze schłodzona - pewnie przepływa laminarnie :P a rezultaty ... to już inna bajka :(
Sharp 1210+Barska 3-12x40AO; Iż61 CPR2*+CCCP; Iż 61 CPR1 + kolimator, Gamo Compact; Iż38
*/ CPR=CustomPabloRudnik
Awatar użytkownika
Tomasz_XX
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 457
Rejestracja: 2015-09-03, 10:04
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo

Post autor: Tomasz_XX »

Starszy_Pan pisze:
Ślubek pisze:Filo napisał/a: Natomiast zaokrąglenie krawędzi, dla zapewnienia przepływu laminarnego, jak najbardziej.

Pytanie, czy przepływ laminarny w tym miejscu da jakieś wymierne rezultaty, np. w stabilności strzału. :^)
Jeśli ciecz dobrze schłodzona - pewnie przepływa laminarnie :P a rezultaty ... to już inna bajka :(

Zdecydowanie przepływ jest nie laminarny - zbyt wąska gardziel, a płynu mnogo w krótkim czasie przepchnąć musi się. A jak wygładzimy ścianki to przepłynie szybciej z powodu zmniejszenia grubości warstwy przyściennej ;-).
Tomasz
Gamo PR 45, Łucznik wz. 70, Haenel 312 "Chrom" , IŻ-61, Slavia 631 lux 77
Awatar użytkownika
Filo
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2871
Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: Filo »

Tomku, dla przypomnienia tematu skręcania sprężyny mój post z pomiaru http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=7457.
Kieł obrotowy w tokarce to element zawierający kulkowe łożysko oporowe.
Do tego dorzucam fotki dotyczące próby eliminowania napięcia skrętnego sprężyny twojej Slavii, przy pomocy ślizgowego łożyska oporowego, według życzenia. Oczywiście czoło sprężyny jest wypolerowane.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Doświadczenia z przed lat i obecne pokazują, że sens ma tylko łożyskowanie czoła sprężyny na kulkowym łożysku oporowym. Zresztą wątpię, czy w ogóle ma sens. Łożysko kulkowe kosztuje grosze, a nie słyszałem by je stosowano w najdroższych sprężynówkach.
Awatar użytkownika
Tomasz_XX
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 457
Rejestracja: 2015-09-03, 10:04
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo

Post autor: Tomasz_XX »

"Do tego dorzucam fotki dotyczące próby eliminowania napięcia skrętnego sprężyny twojej Slavii, przy pomocy ślizgowego łożyska oporowego, według życzenia. Oczywiście czoło sprężyny jest wypolerowane. "

Włodek nie pokazują się zdjęcia ani linki do zdjęć. Możesz je wstawić inaczej ?
Tomasz
Gamo PR 45, Łucznik wz. 70, Haenel 312 "Chrom" , IŻ-61, Slavia 631 lux 77
Awatar użytkownika
Filo
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2871
Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: Filo »

Nie wiem jak. Mnie się pokazują na dwóch komputerach.
Awatar użytkownika
Tomasz_XX
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 457
Rejestracja: 2015-09-03, 10:04
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo

Post autor: Tomasz_XX »

Już je widzę.

Mam dylemat, czym mogę delikatnie posmarować powierzchnię cylindra w miejscu pracy uszczelki tłoka ? Uszczelka jest fabryczna. Oleju sprężarkowego nie mam. Mam tylko PKB , silikonowy, molibdenowy i miedziany. Przeczytałem dział konserwacji i wprost informacji nie znalazłem. :|
Tomasz
Gamo PR 45, Łucznik wz. 70, Haenel 312 "Chrom" , IŻ-61, Slavia 631 lux 77