Crosman Copperhead .177 czy Hatsan Striker Edge

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

Awatar użytkownika
Jarecki
Posty: 1536
Rejestracja: 2010-09-12, 19:50
Lokalizacja: Miasto-Ogród Jelonek

Post autor: Jarecki »

Chociażby tu: http://superwiatrowki.pl/wiatrowki-c-32.html Brałem zestaw tuningowy do Hani 312 i jestem zadowolony :)
Dwa Haenele, Kebab i coś krótkiego.
Awatar użytkownika
Ślubek
Administrator
Posty: 3688
Rejestracja: 2014-06-06, 08:37
Lokalizacja: Janówek Pierwszy

Post autor: Ślubek »

kuszotke pisze:Szczerze mówiąc bałem się robić ten post, spodziewając się komentarzy z gatunku "użyj google" itd.
Noo, to by też nie zaszkodziło ;^)

Ale na serio: przyszedłeś na Forum "odrobić lekcje" przed zakupem, a nie po - nie zadajesz pytań typu: "Kupiłem Hatsana XX, co o nim sądzicie?", nie robisz scen, gdy Ci ktoś powie, że zakup był do kitu. Szukasz wiedzy, szanujesz rozmówców (poprawna interpunkcja, ortografia), to i traktowany jesteś jak partner do rozmowy. Może mało doświadczony, ale to przecież nie grzech - każdy z nas tak zaczynał, może z wyjątkiem Hiszpana63, bo Przemek to wyssał z mlekiem matki :mrgreen:

PS. Hiszpan63 to cekaus.pl
"My od lat już gawędzimy o Maryni
i to nawet, szczerze mówiąc, nie o całej..."
Awatar użytkownika
Michał
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2652
Rejestracja: 2009-08-25, 13:21
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Michał »

może z wyjątkiem Hiszpana63, bo Przemek to wyssał z mlekiem matki
Dodaj że urodził się z wiatrówką w dłoni i zestawem narzędzi do poprawek strzeladeł ;) :mrgreen:
HW97 .177,Remington Summit .177,Lov2 .177,C 2240 .177-Walther 2x20,Colt 1911,Hatsan 135 .22,CP1-M .177,CP1 .177,SPA p10 .22
Awatar użytkownika
kejkej
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 841
Rejestracja: 2015-02-21, 20:58
Lokalizacja: Kępno/Opole

Post autor: kejkej »

Crosman Copperhead u Eresa kosztuje 430 po podstawowym przeglądzie. Ja kupiłem "używany" na beżowym w opcji "full", z ertalitową prowadnicą, pierścieniem na tłoku i takie tam za 230 złotych. Nawet w chwili słabości wystawiłem go na moment na bazarku, ale jednak zostanie u mnie na dłużej. Jeśli kolego kuszotke nie boisz się używek to pomyśl także o takim rozwiązaniu. Czasem można trafić na używany karabinek w stanie lepszym niż sklepowy. :mrgreen:
Strzelać nie umiem za bardzo, ale za to bardzo lubię.
zbisz41
Posty: 1061
Rejestracja: 2015-11-20, 12:52
Lokalizacja: Stare Tarnowice

Post autor: zbisz41 »

Ślubek pisze:. Hiszpan63 to cekaus.pl
Szkoda tylko że na ich stronie nie ma jasno napisane co jest. Mogła by być informacja jak dokładnie działają.
Sam mam crosman ultra od nich i wielce sobie chwalę :)
Awatar użytkownika
wiatq
Posty: 48
Rejestracja: 2016-05-14, 18:56
Lokalizacja: Radom

Post autor: wiatq »

Tu akurat prawda że jeśli chcesz mieć w pełni zrobionego nowego crosmana copperheda to się z nim nie zmieścisz w 300 pln a raczej jakieś +/-200pln więcej. Crosman po usadzeniu do limitu i porządnym przeglądzie zerowym (czyli poprawkach/tuningu nie wymagającym wymiany części) to koszt już w okolicach 400 pln czyli jakieś +/-100 więcej.
Czym jest przegląd a czym tuning to tu może autor zobaczyć: http://zwiatremwlufie.pl/porady/czy-prz ... i-ma-sens/

Więc jeśli budżet jest sztywny to pozostaje rynek wtórny na którtym albo kupić naprawdę okazyjnie pudełkowego crosmana i dać do przeglądu, albo kupić już po poprawkach (tu pewności nigdy nie masz chyba że wiesz co kupujesz tzn jesteś w stanie po pracy wiatrówki ocenić mniej więcej co sobą reprezentuje, albo kupić od kogoś zaufanego.
A co do przeglądów czy tuningów to każdy kto się tym zajmuje Ci tę wiatrówkę zrobi jak będziesz chciał - wystarczy się skontaktować.
FWB 300S
Haenel 310
TX200HC
AA PS
PR900W
Gamo PR45
Kalkulator energii wiatrówki
Awatar użytkownika
Michał
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2652
Rejestracja: 2009-08-25, 13:21
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Michał »

A cóż to takiego trzeba robić by zejsc do limitu ? Przeca sam spokojnie ogarnie temat ! Jak ma troche zdolnosci manualnych i nieco zaplecza warsztatowego ! Obciecie sprężyny,planowanie,dotoczenie prowadnicy,ogarniecie korony i portu ładowania,smarowanie,i inne bajery do tego nie trzeba studiów wyższych ! Poczytać,zagłębić się w temat i tyle... Łojenie ludzi na kase stało się normalnoscią,ale to przez pazernosć i lenistwo klientów,tych drugich nie żal bo sami sobie robią pod górkę....
HW97 .177,Remington Summit .177,Lov2 .177,C 2240 .177-Walther 2x20,Colt 1911,Hatsan 135 .22,CP1-M .177,CP1 .177,SPA p10 .22
Awatar użytkownika
wiatq
Posty: 48
Rejestracja: 2016-05-14, 18:56
Lokalizacja: Radom

Post autor: wiatq »

Michał pisze:A cóż to takiego trzeba robić by zejsc do limitu ? Przeca sam spokojnie ogarnie temat ! Jak ma troche zdolnosci manualnych i nieco zaplecza warsztatowego ! Obciecie sprężyny,planowanie,dotoczenie prowadnicy,ogarniecie korony i portu ładowania,smarowanie,i inne bajery do tego nie trzeba studiów wyższych ! Poczytać,zagłębić się w temat i tyle... Łojenie ludzi na kase stało się normalnoscią,ale to przez pazernosć i lenistwo klientów,tych drugich nie żal bo sami sobie robią pod górkę....
Nikt nie mówi że to czarna magia - sam bardzo często pisuję na czym polega przegląd i poprawki dość dokładnie i informacji na ten temat jest sporo, ale też do takich własnymi rękami poprawianych wiatrówek zaglądam i uwierz mi niektóre próby "poprawienia wiatrówki" własnymi rękami dają efekt odwrotny od zamierzonego. Jednym z takich "łatwości" (nie jedyną) o których mówisz - które nie są brane pod uwagę bardzo często jest rozhartowanie sprężyny podczas jej planowania - jaki jest efekt rozhartowania metalu nie muszę chyba pisać.
I nie zrozum mnie źle - oczywiście że można to zrobić jak należy i nie trzeba być mistrzem kowalstwa z 40 letnim doświadczeniem, ale z tą ilością informacji w sieci i odrobinie czasu można również dowiedzieć się czy crosman coper czy edż albo czy w ogóle któryś z nich - wystarczy odrobinę czasu i samozaparcia - tak jak do zrobienia tego o czym mówimy wystarczy odrobinę wiedzy, odrobinę zaplecza warsztatowego i zdolności manualnych jak sam napisałeś.
Więc jeśli kolega będzie chciał zrobić wszystko sam i napisze do mnie tu czy na PW z chęcią powiem mu co i jak albo skieruję do odpowiednich książek czy artykułów i niech walczy sam - w końcu każdy kto do wiatrówek zagląda swoją pierwszą kiedyś otworzył i eksperymentował z nią - jednak do tej chwili nie widzę zainteresowania takową wiedzą ze strony pytającego więc wychodzę z założenia że nie wie, nie umie, nie chce mu się - więc informuję że to czy tamto należałoby się zrobić, że są ludzie którzy mogą to zrobić za niego.
Bo oczywiście że każdy może sam pójść do motoryzacyjnego i kupić części jak samochód mu szwankuje, każdy może sam samochód naprawić, i też potrzeba tylko odrobiny zdolności manualnych, zaplecza i poklikania za informacjami aby to zrobić, al;e jednak mechanicy istnieją i ludzie dają się łoić jak to subtelnie ująłeś.
To samo dotyczy konserw kupowanych w sklepach, kiełbasy, chleba, i wielu wielu innych rzeczy - każdy może to zrobić sam a jednak sklepy, masarnie i piekarnie istnieją i łoją tych biednych ludzi na kasę.
FWB 300S
Haenel 310
TX200HC
AA PS
PR900W
Gamo PR45
Kalkulator energii wiatrówki
Awatar użytkownika
Michał
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2652
Rejestracja: 2009-08-25, 13:21
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Michał »

Już nie zgłębiaj się w to łojenie tak dosadnie,chodziło mi tylko o to że chłop ma do wydania 350 zł wiec na jasny gwint pitolić o dodatkowych kosztach ? Miałby wiecej kaski kupiłby może coś lepszego,na chwilę obecną ma tyle i tyle w temacie.Dodam jeszcze że zaraz się zaczną teksty typu,poczekaj,dozbieraj i kup coś lepszego,ale nie każdy czuje potrzebę posiadania strzeladła za kilka tysi.Jak poczyta i posiedzi chwilę na forach to temat być może ogarnie sam a nie bedzie pchał się na początku kariery w koszta,za sam przeglad śpiewają od 150 wzwyż wiec dla jednych to pikuś dla innych polowa wartości wiatrówki ! Wiec to co mogę robie sam,a jak ktoś ma lenia "we dupie" to niech płaci i tyle.
To że są paproki to masz rację ale jak robię sam sobie to raczej kichy nie odwalę,nie wspominając o robocie dla kogoś.
HW97 .177,Remington Summit .177,Lov2 .177,C 2240 .177-Walther 2x20,Colt 1911,Hatsan 135 .22,CP1-M .177,CP1 .177,SPA p10 .22
Awatar użytkownika
wiatq
Posty: 48
Rejestracja: 2016-05-14, 18:56
Lokalizacja: Radom

Post autor: wiatq »

Pewnie że są tacy co za sam przegląd (i to mówiąc przegląd mam na myśli że otwierają, myją i cośtam smarują nawet czasem modułu spustowego nie rozkładając) biorą 150 wzwyż. Ja jednak za przegląd uznaję coś więcej niż tylko przesmarowanie ale i kilka innych poprawek nie włączających wymian bebechów i głębokich ingerencji konstrukcyjnych - bo to już tuning - i uważam że 150 wzwyż za tak rozumiany przeze mnie przegląd a tym bardziej samo smarowanie to masz rację za dużo.
No właśnie niech posiedzi, niech poczyta bo właśnie po to piszemy żeby czytał a decyzja jest po jego stronie. I pewnie że jakby się uprzeć to są miejsca w sieci że ktoś powie że ma 300 a oni powiedzą - dozbieraj bo ProSport to jedyna słuszna wiatrówka, ale mam wrażenie że to nie my - dlatego radzimy że jesli ma aż tak ograniczony budżet to niech poszuka czegoś używanego w tak niskich pieniądzach które pozwolą na zrobienie przeglądu, albo w pieniądzach posiadanych już po przeglądzie z prawdziwego zdarzenia... i oczywiście opcją jest również że sam może taki przegląd sobie zrobić, ale nie każdy ma możliwości, ochotę i umiejętności.
Myślę że w tym aspekcie tej dyskusji temat wyczerpaliśmy - teraz niech autor wątku się odezwie, dopyta, doprecyzuje albo coś ... bo jak dotąd to do 2 dni to my filozujemy a autor może już cos kupił i o wątku zapomniał ;)
FWB 300S
Haenel 310
TX200HC
AA PS
PR900W
Gamo PR45
Kalkulator energii wiatrówki
zbisz41
Posty: 1061
Rejestracja: 2015-11-20, 12:52
Lokalizacja: Stare Tarnowice

Post autor: zbisz41 »

Szanowni koledzy są 2 ważne w tym watki sprawy :
-wiatrówka musi przejść przegląd zerowy , nie ma zmiłuj musi
-można zrobić to samemu ....ale jeśli nie można to należy oddać w ręce specjalisty (zwał jak zwał nie czepiać się :mrgreen: )

Reasumując :
-dobrze jest nowym ,nie w temacie uzmysłowić fakt przeglądu co najmniej a i poprawki głębsze nie zaszkodzą
-więcej niż wskazane jest pomoc przy samodzielnych pracach i nie mniej ważna pomoc przy wyborze dobrego specjalisty ...nie koniecznie drogiego ;)
witeg
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: witeg »

Michał pisze: Jak ma troche zdolnosci manualnych i nieco zaplecza warsztatowego ! Obciecie sprężyny,planowanie,dotoczenie prowadnicy,ogarniecie korony i portu ładowania,smarowanie,i inne bajery do tego nie trzeba studiów wyższych !


Szczególnie dotoczenie prowadnicy wymaga nieco zaplecza. :) W postaci tokarki.
.....która przy robieniu korony też by się przydała.
Dłubanie w wiatrówkach to fajna zabawa, natomiast nie zawsze (szczególnie na początku) wychodzi to taniej niż zlecenie komuś przeglądu, a w przypadku nowej wiatrówki po podliczeniu kosztów zakupu potrzebnych ( czasem i niepotrzebnych) dupereli, przesyłek, powtórnych zakupów tego co się udało zepsuć, albo nie pasowało, może wyjść, że taniej byłoby kupić wiatrówkę już po przeglądzie.
Awatar użytkownika
Michał
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2652
Rejestracja: 2009-08-25, 13:21
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Michał »

Powiedzmy szczerze ! Ile kosztuje naprawdę dotoczenie takiej dupereli jak prowadnica ? Dla mnie za to co wołają "tunerzy" powinni zostać wybatorzeni !!! Śmiech na sali !!! Wystarczy poszukać na forach i ludzie robią takie rzeczy za grosze,dosłownie ! ((Wystarczy poszukać).
Kupno strzeladła za 350 zł i nawet zepsucie czegoś (...hmm ale czego? ). I tak daje wieksze możliwości jak kupno sprzętu za kilka tysi i zdupcenie go.Spreżynówki w tym budżecie są tak łopatologicznie proste w budowie i poprawkach że amator poradzi sobie spokojnie,jeszcze jak poczyta w temacie !.
HW97 .177,Remington Summit .177,Lov2 .177,C 2240 .177-Walther 2x20,Colt 1911,Hatsan 135 .22,CP1-M .177,CP1 .177,SPA p10 .22
zbisz41
Posty: 1061
Rejestracja: 2015-11-20, 12:52
Lokalizacja: Stare Tarnowice

Post autor: zbisz41 »

Michał, masz racje czasem ceny nie których są mocno przesadzone . Dam przykład z jakim JA sie spotkałem nie dawno:
kupiłem FWB150 i napisałem zapytanie do jednego speca ile za przegląd ewentualnie mały serwis podstawowy; 200-300 PLN...ale jęsli coś do dorobienia to w gorę ...nie pytalem dalej
Oddałem sąsiadowi ...bardzo w sumie znanemu :mrgreen: ....wymienił sprężynę , coś tam dorobił , naprawił bo nie działał antyodrzut ...150 PLN ...duzo?
Nie mam zdolności , może i po trochu mi sie nie chce ;) ...wolę oddać w dobre ręce.
Jeszcze jedna uwaga co do spieprzenia sprężyny ... wiesz można...rozwaliłem iża mp61 ...a to bardzo solidny sprzęt :mrgreen:
Nie wpadajmy w skrajności , ktos ma ochotę lubi to i potrafi niech jak najbardziej zabiera się za tuningi i serwisy ....a ci sprawni inaczej niech lepiej oddają tym pierwszym ...
Awatar użytkownika
wiatq
Posty: 48
Rejestracja: 2016-05-14, 18:56
Lokalizacja: Radom

Post autor: wiatq »

No dobra... - nie chcę niczego ani nikogo bronić i do niczego namawiać ale skoro już zadajesz pytania to spróbuj na nie odpowiedzieć czyli ile Twoim zdaniem powinna kosztować usługa polegająca na:
A)
-rozbiórka systemu i bardzo dokładne jego umycie i usunięcie wszelkich pozostałości smarów fabrycznych
- usunięcie wszelkich nadlewek pofabrycznych
- usunięcie wzelkich zadziorów i ostrych krawędzi
- usunięcie syfu który fabryka pozostawiła w bebechach
- ucinka i planowanie sprężyny
- sprawdzenie, ocena i poprawa portu ładowania i korony lufy (zdjęcie wszelkiej maści dziwacznych osłon lufy aby dokonać poprawy portu może o ból głowy przyprawić)
- sprawdzenie osiowości zaczepu tłoka i ewentualna poprawa
- rozbiórka ocena i ewentualna polerka elementów mechanizmów spustu
- dociążenie odciążenie dociągnięcie czy roozluźnienie sprężyny (zależnie od modelu i potrzeby)
- odpowiednie smarowanie odpowiednimi smarami w odpowiedniej ilości tak aby sprzęt działał optymalnie a jednocześnie np. nie zrzucał nadmiaru smaru do komory sprężania co powodować może diesla
- sprawdzenie wszystkiego na chrono pod nie tylko kontem generowanej energii ale i stabilności strzałów i systemu
- przestrzelanie, sprawdzenie na tarczy, ustawienie przyrządów i spustu

To właśnie ja nazywam porządnym przeglądem zerowym w przypadku nowej wiatrówki lub po prostu przeglądem w wiatrówce która jako używka trafia do roboty. Oczywiście lista nie jest pełna lub jest na niej za dużo elementów zależnie od tego o którymmodelu mówimy, ale uogólniając. I pominę już kwestię wiedzy i ewentualnego doświadczenia na podstawie którego wie się co w którym modelu należy zrobić, jak smarować, jak montować i demontować, etc. to powiedz mi ile Twoim zdaniem taka usługa powinna kosztować zakładając że nie robisz tego dla siebie, ale poświęcasz swój czas aby wykonać tę pracę dla kogoś innego.

B)
- wszystko co powyżej
- wymiana sprężyny na otevę
- dorobienie spasowanej prowadnicy do sprężyny o odpowiednich wymiarach (najczęściej fabryczne wiatrówki mają za krótkie prowadnice albo nie mają ich w ogóle jak np. w IŻu 61) dorobienie odpowiedniego korka sprężyny/dociążnika (zależnie od modelu)
- wymiana uszczelki na porządną o odpowiedniej elastyczności i z odpowiednich tworzyw

To nazywam tuningiem i tu również lista może być krótsza lub dłuższa zaleznie od modelu i głębokości tunningu bo w końcu wymiana lufy to tez tuning, albo osady, ale skupmy się na takim podstawym tuningu - napisz ile Twoim zdaniem taka usługa powinna kosztować przy założeniu że tak jak napisałem powyżej poświęcasz swój czas, pracę urządzeń i materiały robiąc to dla kogoś.


Z chęcią podyskutuję na ten temat bo w sumie to tego typu dyskusji chyba nigdy nie było, albo jesli już to dawno i w małych gronach.
FWB 300S
Haenel 310
TX200HC
AA PS
PR900W
Gamo PR45
Kalkulator energii wiatrówki