Uszczelka tłoka zepto

Moderator: Hiszpan63

lukasz bp
Posty: 8
Rejestracja: 2017-01-08, 12:59
Lokalizacja: biała podlaska

Uszczelka tłoka zepto

Post autor: lukasz bp »

Witam Będę wymieniał w hatsanie 95 oryginalną uszczelkę tłoka na czerwoną zepto. Mam pytanie co będzie do tego najlepsze smar molibdenowy czy olej silikonowy a może jeszcze coś innego ?
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

Nie używaj oleju silnikowego w wiatrówce. Bardzo delikatnie smarem silikonowym , im mniej tym lepiej, a do smarowania mechaniki polecam miedziowy, z tą samą zasadą co do ilości.
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
witeg
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: witeg »

Obecne trendy są takie, że smar miedziowy jest be.
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

OT:
Tęczowe pedały też są trendy, a jednak wolę normalnych hetero.


Miedziowy od lat stosowali i sprzęt działa. Stosuje się to co sprawdzone, a nie to, co jest "trendy".
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
Awatar użytkownika
Filo
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2871
Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: Filo »

Sugeruję spróbować smar Orlenu PTFE . http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=9188 . Ja jestem przekonany do wiecznych, skórzanych uszczelek tłoka . Te uszczelki obok trwałości , mają kapitalną inną zaletę - przyjmują nadmiar środka smarnego i oddają kiedy brakuje .
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

Masz rację Filo, ale kolega lukasz bp pisze o ZEPTO.
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
witeg
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: witeg »

O kurde nie wiem jakiego koloru mam pedały..... chyba szaro-czarne .... :roll: , w każdym razie na pewno nie tęczowe. :)
Co do smaru miedziowego, to wygląda, że to on właśnie był przejściową modą i już lepiej starego, poczciwego ŁT używać.
A wracając do ad remu - mądre ludzie zalecają na uszczelkę silikonowy, albo sprężarkowy i do tej drugiej wersji jestem jakoś bardziej przekonany. Z drugiej strony biorąc pod uwagę, że olejem ma się zwilżyć uszczelkę i ją wytrzeć, to w trakcie używania jedynym smarowidłem, które smaruje uszczelkę jest smar użyty do sprężyny i prowadnicy.
Awatar użytkownika
Michał
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2652
Rejestracja: 2009-08-25, 13:21
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Michał »

Wedle starych przypowiesci tego forum używam smaru molibdenowego,miedziowego,silikonowego/spreżarkowego. Nic nie wyszło z mody tylko za dużo na rynku towaru i testowania przez userów ! ...ale ! Skoro są lepsze produkty to dlaczego nie ma na opini bądź przeprowadzonych testów ! Stare sprawdzone smary są najlepsze i tyle ! Każdy ma swoje zdanie ale po kiego dorabiać dup.... uszy .
HW97 .177,Remington Summit .177,Lov2 .177,C 2240 .177-Walther 2x20,Colt 1911,Hatsan 135 .22,CP1-M .177,CP1 .177,SPA p10 .22
witeg
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: witeg »

A propos miedziowego polecam lekturę, szczególnie 1 i 2 strona, potem zaczyna dominować dyskusja o wyższości świąt jednych nad drugimi i kto ma dłuższego.
http://forum-bron.pl/viewtopic.php?f=12&t=103468
lukasz bp
Posty: 8
Rejestracja: 2017-01-08, 12:59
Lokalizacja: biała podlaska

Post autor: lukasz bp »

dziękuje za odpowiedz będę pamiętał nie olej silikonowy :mrgreen: tylko smar silikonowy
lukasz bp
Posty: 8
Rejestracja: 2017-01-08, 12:59
Lokalizacja: biała podlaska

Post autor: lukasz bp »

Czy smar silikonowy firmy cx 80 będzie gatunkowo dobry, w mojej miejscowości nie mam zbyt duźego wyboru narazić tylko taki znalazłem w bricomanie.
Awatar użytkownika
Michał
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2652
Rejestracja: 2009-08-25, 13:21
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Michał »

Raczej nie ma określonej marki smaru ktora jest dobra i lepsza,wiec bierz i nie marudź ;) byle był odpowiedni do przeznaczenia !
HW97 .177,Remington Summit .177,Lov2 .177,C 2240 .177-Walther 2x20,Colt 1911,Hatsan 135 .22,CP1-M .177,CP1 .177,SPA p10 .22
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

Ja używam takiego:


W głównej mierze używam go do filtra kubełkowego przy akwarium, ale do dmuchawek też jest ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
lukasz bp
Posty: 8
Rejestracja: 2017-01-08, 12:59
Lokalizacja: biała podlaska

Post autor: lukasz bp »

Właśnie taki smar mam zamiar kupić jeśli nie ma większej różnicy biorę.
Awatar użytkownika
Filo
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2871
Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: Filo »

witeg pisze:Co do smaru miedziowego, to wygląda, że to on właśnie był przejściową modą i już lepiej starego, poczciwego ŁT używać.
Smar miedziowy , jest smarem wysokotemperaturowym i ma określone zastosowanie . Ułatwia późniejsze odkręcanie wszelkich połączeń gwintowych pracujących w wysokiej temperaturze : świec zapłonowych , śrub "cybantów" układu wydechowego itp. Natomiast do elementów ślizgowo współpracujących , jak popychacz naciągu tłoka , proponuję wyspecjalizowany smar do takiej współpracy :D :D :D . Smar do łańcuchów Orlen PTFE :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: