SKS - Nasze Forum
Liga SKS Liga SKS  Mapa Google  Mapa Google  Kawiarenka  Kawiarenka  FAQ  FAQ  Szukaj  Szukaj  Użytkownicy  Użytkownicy Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Wiatrówki » Kupujemy wiatrówkę » Crosman Copperhead .177 czy Hatsan Striker Edge
Crosman Copperhead .177 czy Hatsan Striker Edge
Autor Wiadomość
witeg 
Witek




Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2008
Skąd: okolice W-wy
Wysłany: 2017-11-01, 09:22   

Michał napisał/a:
Jak ma troche zdolnosci manualnych i nieco zaplecza warsztatowego ! Obciecie sprężyny,planowanie,dotoczenie prowadnicy,ogarniecie korony i portu ładowania,smarowanie,i inne bajery do tego nie trzeba studiów wyższych !


Szczególnie dotoczenie prowadnicy wymaga nieco zaplecza. :) W postaci tokarki.
.....która przy robieniu korony też by się przydała.
Dłubanie w wiatrówkach to fajna zabawa, natomiast nie zawsze (szczególnie na początku) wychodzi to taniej niż zlecenie komuś przeglądu, a w przypadku nowej wiatrówki po podliczeniu kosztów zakupu potrzebnych ( czasem i niepotrzebnych) dupereli, przesyłek, powtórnych zakupów tego co się udało zepsuć, albo nie pasowało, może wyjść, że taniej byłoby kupić wiatrówkę już po przeglądzie.
 
 
Michał 
Michał.M





Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2009
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-01, 09:38   

Powiedzmy szczerze ! Ile kosztuje naprawdę dotoczenie takiej dupereli jak prowadnica ? Dla mnie za to co wołają "tunerzy" powinni zostać wybatorzeni !!! Śmiech na sali !!! Wystarczy poszukać na forach i ludzie robią takie rzeczy za grosze,dosłownie ! ((Wystarczy poszukać).
Kupno strzeladła za 350 zł i nawet zepsucie czegoś (...hmm ale czego? ). I tak daje wieksze możliwości jak kupno sprzętu za kilka tysi i zdupcenie go.Spreżynówki w tym budżecie są tak łopatologicznie proste w budowie i poprawkach że amator poradzi sobie spokojnie,jeszcze jak poczyta w temacie !.
_________________
HW97 .177,Remington Summit .177,Lov2 .177,C 2240 .177-Walther 2x20,Colt 1911,Hatsan 135 .22,CP1-M .177,CP1 .177,SPA p10 .22
 
 
 
zbisz41 
Zbigniew




Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2015
Skąd: Stare Tarnowice
Wysłany: 2017-11-01, 09:53   

Michał, masz racje czasem ceny nie których są mocno przesadzone . Dam przykład z jakim JA sie spotkałem nie dawno:
kupiłem FWB150 i napisałem zapytanie do jednego speca ile za przegląd ewentualnie mały serwis podstawowy; 200-300 PLN...ale jęsli coś do dorobienia to w gorę ...nie pytalem dalej
Oddałem sąsiadowi ...bardzo w sumie znanemu :mrgreen: ....wymienił sprężynę , coś tam dorobił , naprawił bo nie działał antyodrzut ...150 PLN ...duzo?
Nie mam zdolności , może i po trochu mi sie nie chce ;) ...wolę oddać w dobre ręce.
Jeszcze jedna uwaga co do spieprzenia sprężyny ... wiesz można...rozwaliłem iża mp61 ...a to bardzo solidny sprzęt :mrgreen:
Nie wpadajmy w skrajności , ktos ma ochotę lubi to i potrafi niech jak najbardziej zabiera się za tuningi i serwisy ....a ci sprawni inaczej niech lepiej oddają tym pierwszym ...
_________________
FWB-150-*- AA S400 classic+HV sf 4-16x44
->lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś sp...lić <-
 
 
wiatq 




Dołączył: 14 Maj 2016
Skąd: Radom

Wysłany: 2017-11-01, 09:58   

No dobra... - nie chcę niczego ani nikogo bronić i do niczego namawiać ale skoro już zadajesz pytania to spróbuj na nie odpowiedzieć czyli ile Twoim zdaniem powinna kosztować usługa polegająca na:
A)
-rozbiórka systemu i bardzo dokładne jego umycie i usunięcie wszelkich pozostałości smarów fabrycznych
- usunięcie wszelkich nadlewek pofabrycznych
- usunięcie wzelkich zadziorów i ostrych krawędzi
- usunięcie syfu który fabryka pozostawiła w bebechach
- ucinka i planowanie sprężyny
- sprawdzenie, ocena i poprawa portu ładowania i korony lufy (zdjęcie wszelkiej maści dziwacznych osłon lufy aby dokonać poprawy portu może o ból głowy przyprawić)
- sprawdzenie osiowości zaczepu tłoka i ewentualna poprawa
- rozbiórka ocena i ewentualna polerka elementów mechanizmów spustu
- dociążenie odciążenie dociągnięcie czy roozluźnienie sprężyny (zależnie od modelu i potrzeby)
- odpowiednie smarowanie odpowiednimi smarami w odpowiedniej ilości tak aby sprzęt działał optymalnie a jednocześnie np. nie zrzucał nadmiaru smaru do komory sprężania co powodować może diesla
- sprawdzenie wszystkiego na chrono pod nie tylko kontem generowanej energii ale i stabilności strzałów i systemu
- przestrzelanie, sprawdzenie na tarczy, ustawienie przyrządów i spustu

To właśnie ja nazywam porządnym przeglądem zerowym w przypadku nowej wiatrówki lub po prostu przeglądem w wiatrówce która jako używka trafia do roboty. Oczywiście lista nie jest pełna lub jest na niej za dużo elementów zależnie od tego o którymmodelu mówimy, ale uogólniając. I pominę już kwestię wiedzy i ewentualnego doświadczenia na podstawie którego wie się co w którym modelu należy zrobić, jak smarować, jak montować i demontować, etc. to powiedz mi ile Twoim zdaniem taka usługa powinna kosztować zakładając że nie robisz tego dla siebie, ale poświęcasz swój czas aby wykonać tę pracę dla kogoś innego.

B)
- wszystko co powyżej
- wymiana sprężyny na otevę
- dorobienie spasowanej prowadnicy do sprężyny o odpowiednich wymiarach (najczęściej fabryczne wiatrówki mają za krótkie prowadnice albo nie mają ich w ogóle jak np. w IŻu 61) dorobienie odpowiedniego korka sprężyny/dociążnika (zależnie od modelu)
- wymiana uszczelki na porządną o odpowiedniej elastyczności i z odpowiednich tworzyw

To nazywam tuningiem i tu również lista może być krótsza lub dłuższa zaleznie od modelu i głębokości tunningu bo w końcu wymiana lufy to tez tuning, albo osady, ale skupmy się na takim podstawym tuningu - napisz ile Twoim zdaniem taka usługa powinna kosztować przy założeniu że tak jak napisałem powyżej poświęcasz swój czas, pracę urządzeń i materiały robiąc to dla kogoś.


Z chęcią podyskutuję na ten temat bo w sumie to tego typu dyskusji chyba nigdy nie było, albo jesli już to dawno i w małych gronach.
_________________
TX200+Varmint 6-24x44
Gamo PR45+Havke 1x30
QB57 tuning własny :)
 
 
witeg 
Witek




Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2008
Skąd: okolice W-wy
Wysłany: 2017-11-01, 11:38   

Michał próbowałeś kiedyś dorobić prowadnicę sprężyny u tokarza? Nie po znajomości, tylko idziesz do warsztatu i zlecasz wykonanie. Ja próbowałem kilka lat temu, poniżej 300zł panom nie chciało się nawet podejść do maszyny, na dzień dobry życzyli sobie rysunek techniczny, a jak dowiadywali się, że to ma być z tworzywa stwierdzali, że tego się nie da zrobić.
Nie mam pojęcia ile przegląd "powinien" kosztować, czy powinien być tańszy w przypadku wiatrówek za 300zł, a droższy tych za 3000zł. Zwykle w tych tanich jest więcej roboty, więc może powinien być droższy tych tanich?
No i jeszcze jedno warto też uświadomić sobie, że nie płacimy tylko za pracę, ale za wiedzę jak tę pracę wykonać.
 
 
zbisz41 
Zbigniew




Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2015
Skąd: Stare Tarnowice
Wysłany: 2017-11-01, 17:40   

wiatq, nie wiem czy to do mnie pytania ?
Aby zacząc dyskusje napisz ile twój przegląd zerowy kosztuje a ile tuning , wtedy mamy jakiś punkt odniesienia . Oczywiście przykłady na popularnych wiatrówkach np HW97/77 TX200, Hatsan któryś z dobrym spustem .
Twoja oferta zerówki to jednak dość spory zakres , z tego co czytam i sam przerobiłem (jako klient) zerówka to mycie , przesmarowania i powiedzmy poprawka korony .
Wszystko ponad to już tuning .
_________________
FWB-150-*- AA S400 classic+HV sf 4-16x44
->lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś sp...lić <-
 
 
kamazek 



Wiek: 53
Dołączył: 20 Gru 2015
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-01, 18:11   

Kolego kuszotke, nie mogę napisać do Ciebie PW, bo wyłączyłeś taką możliwość.
Chętnie napiszę wszystko, co wiem na temat poprawienia copperheada ( wiem naprawdę dużo, bo zaczynałem z nim przygodę ze strzelaniem), a nie chcę wdawać się w dyskusje z Szanownymi przedmówcami :) , bo oni chyba o tuningu promu kosmicznego rozprawiają ;)
 
 
zbisz41 
Zbigniew




Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2015
Skąd: Stare Tarnowice
Wysłany: 2017-11-01, 18:13   

kamazek napisał/a:
bo oni chyba o tuningu promu kosmicznego rozprawiają
:noniemoge:
_________________
FWB-150-*- AA S400 classic+HV sf 4-16x44
->lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś sp...lić <-
 
 
Michał 
Michał.M





Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2009
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-01, 23:30   

Ja nie bedę pitolił się w jakieś kosztorysy itp. Jak już powiedziałem dla mnie to zdzierstwo !!! Za przeglad kasować taką kase ! Ale kij z tym jak kogoś stać to niech płaci !.
Kamazek,a co tu wiecej dodawać czy radzić ? Jak na forach już dawno było to setki razy przerabiane,omawiane i by było mało sesje zdjęciowe wklejane !!! Wiec trochę własnej inicjatywy i wszystko się da ogarnąć ! Bez tego tuningu promu kosmicznego ;)
_________________
HW97 .177,Remington Summit .177,Lov2 .177,C 2240 .177-Walther 2x20,Colt 1911,Hatsan 135 .22,CP1-M .177,CP1 .177,SPA p10 .22
 
 
 
kejkej 
Karol





Wiek: 39
Dołączył: 21 Lut 2015
Skąd: Kępno/Opole
Wysłany: 2017-11-02, 09:39   

Potrzebuję "słabą" sprężynę z prowadnicą do Crosmana Vantage. Ktoś coś?
_________________
Strzelać nie umiem za bardzo, ale za to bardzo lubię.
 
 
witeg 
Witek




Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2008
Skąd: okolice W-wy
Wysłany: 2017-11-02, 09:52   

Slaviowa powinna pasować, jak ma być najsłabsza to ta oryginalna czeska do 630/631. Sprawdź jeszcze wymiary, ale na 90% powinno być dobrze.
 
 
kuszotke 



Dołączył: 29 Paź 2017
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-11-02, 16:21   

kamazek napisał/a:
Kolego kuszotke, nie mogę napisać do Ciebie PW, bo wyłączyłeś taką możliwość.

Naprawione.
 
 
Filo 
Włodzimierz





Wiek: 68
Dołączył: 24 Lis 2013
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 2017-11-12, 15:36   

Przemku, miałeś rację. Dzisiaj w sklepie Militaria.pl , przymierzyłem się do Striker'a i jest to całkiem składny karabinek. Musiało mi się pomylić z innym, który trafił mi się ręce.
Otwarte przyrządy, to coś co nie pasuje do karabinka charakterze snajperki , bo się z nich zwyczajnie nie korzysta. Mam SWD w ASG i pomimo posiadania przez niego otwartych , to nie mogę się do nich złożyć.
 
 
Hiszpan63 
PRZEMEK





Wiek: 54
Dołączył: 28 Cze 2009
Skąd: Warszawa-CEKAUS
Wysłany: 2017-11-13, 06:55   

Spoko Włodziu :D ... tu masz rację ... są po prostu karabinki , które nie powinny mieć w ogóle otwartych . Natomiast SWD je miało jako alternatywę w sytuacji gdy nie zdążyłeś założyć optyki .
_________________
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 , DP21Gnominia. . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
 
 
malmoss 



Dołączył: 08 Gru 2017
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-09, 14:54   

Na początek jak najbardziej może imo być, najważniejsze by się wprawić w strzelanie i załapać bakcyla, jak to osiągniesz to dołączysz do takich dyskusji jak wyżej :mrgreen: :mrgreen: :lol:
_________________
ranking wiatrówek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Wiatrówki » Kupujemy wiatrówkę » Crosman Copperhead .177 czy Hatsan Striker Edge
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by BBHelp.pl oraz nasze-wiatrówki.pl
Część materiałów oraz grafik © nasze-wiatrówki.pl oraz Bastek i Tregarth.
 
     
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14