Reanimacja Slavia 603

Moderator: Hiszpan63

giebes
Posty: 1
Rejestracja: 2017-08-28, 20:09
Lokalizacja: Akbar

Reanimacja Slavia 603

Post autor: giebes »

Witam
Przypadkiem na targu wypatrzyłem taki "złom". Slavia 603, Made in Czechoslovakia. Jak tak leżała obok tych wypasionych
B3, B4, B-ileśtam, to szkoda mi się zrobiło bidulki i postanowiłem ją przygarnąć, bez sprawdzania. Tym bardziej, że cenę
wytargowałem OK.
Po powrocie do domu, wiadomo, śrucik i zobaczymy co to jeszcze potrafi.
Tu doznałem szoku: Denko puszki po piwie dziurawione z 9m za każdym razem. Ale po "autopsji" sprzętu doznałem drugiego
szoku, że z taką uszczelką tłoka (fotki niżej) jeszcze daje rady. Postanowiłem się nią trochę zająć.
Stan: Jest trochę korozji zewnętrznej, jakieś wżery, ale wewnątrz OK. O dziwo przewód lufy, korona w stanie bdb.
Fotki całości nie dam bo jest rozłożona i się kąpie.

Teraz proszę o pomoc, jakby ktoś miał do czynienia z podobnym sprzętem.

1. Oryginalnie uszczelka tłoka skórzana była w stanie - jak widać. PYTANIE: Co by podeszło w zamian?
Obrazek
Dodaję rysunek z pomierzenia końcówki tłoka
Obrazek
Tej końcówki chyba się raczej nie da zdjąć, Jest chyba zamocowana rozklepanym bolcem?
Obrazek
Jakieś propozycje?
Druga sprawa:
Czy ktoś wie czy da się rozdzielić kostkę lufy od korpusu? Też jest, z tego co widzę mocowana na rozklepany trzpień.
Ale mogę się mylić. Chodzi mi o likwidację małego luzu na kostce?
Obrazek
To akurat nie moja ale taka sama, Fotka z rosyjskiego forum.

Jakby ktoś miał doświadczenie w tego typu sprawach renowacyjnych albo jakieś pomysły to piszcie.