Haenel 311

Sprzęt sprzed 1985 roku

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze, krzysztof

Awatar użytkownika
krzysztof
-#Kustosz
-#Kustosz
Posty: 2008
Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Haenel 311

Post autor: krzysztof »

Dawno temu zacząłem szukać repetierka. Trochę potrwało, ale dzięki Seniowi jestem posiadaczem powyższego dzieła DDR.

Oksyda oryginalna, kiedyś do renowacji.
Osadka w bardzo dobrym stanie bez większych wgnieceń i uszkodzeń, oczywiście do renowacji, lakier złazi i dobrze.
Bebeszki doskonałe (robota Senia) moc : 5,5J na zlocie pomierzymy wspólnie.

Kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Krzysztof

Quackenbush i nowsze
Awatar użytkownika
Ur.
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 4997
Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
Lokalizacja: ...znowu YelonkY

Post autor: Ur. »

ech... Dzięki Tobie (i paru innym Kolegom) odkurzyłem u siebie takie cuś jak zazdrość :D
Zazdroszczę Ci tego Haenelka teraz osada i jazda - Samych 10!
Dasz Pomacać ;)
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
Awatar użytkownika
krzysztof
-#Kustosz
-#Kustosz
Posty: 2008
Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysztof »

Mam problem z wyzerowaniem przeziernika. Będzie co robić na zlocie
Krzysztof

Quackenbush i nowsze
Awatar użytkownika
daras
-#Złoty Dobromir
-#Złoty Dobromir
Posty: 5295
Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: daras »

Masz przyczepkę żeby to wszystko upakować?
guntuning.com
Rlyeh
Posty: 7226
Rejestracja: 2007-10-04, 23:47

Post autor: Rlyeh »

Przypomina mi się taka jedna sprawa... Może zacznij to wszystko pocztą wysyłać, bo jak stróże prawa się czepią...
Awatar użytkownika
daras
-#Złoty Dobromir
-#Złoty Dobromir
Posty: 5295
Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: daras »

Na wypadek W Krzysiek będzie sie mógł ostrzeliwać skutecznie przez trzy lata. :mrgreen:
guntuning.com
Awatar użytkownika
krzysztof
-#Kustosz
-#Kustosz
Posty: 2008
Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysztof »

Hania po salonie, chyba wygląda lepiej. Odnowienie osady zajęło mi 12 godzin plus jeszcze kilkakrotne smarowanie olejem. Buk był nasycony jakąś piekielna żółtą miksturą. Bejca nie chciała wsiąkać. Wyszło jak wyszło.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dremelkowanie juz mi idzie całkiem szybko, te zajęło mi tylko 2 godziny :lol:
Krzysztof

Quackenbush i nowsze
Awatar użytkownika
wonski
Posty: 257
Rejestracja: 2008-03-14, 08:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: wonski »

wygląda naprawdę imponująco, zwłaszcza chwyt. Gratuluje naprawdę miło się patrzy jak widac efekt przed i po.
Predom-Łucznik kl. 188
Awatar użytkownika
maximus
Posty: 2628
Rejestracja: 2007-10-19, 16:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maximus »

Kurde Krzychu chuba ci wyśle moje drewno do wykończenia bo ja nie mam nerwów :lol: .
Diablik + Waver v10 2-10x38
Awatar użytkownika
hyena
Posty: 825
Rejestracja: 2007-10-01, 22:51
Lokalizacja: Auschwitz

Post autor: hyena »

Ten jak coś zrobi, to się tylko gęba otwiera. :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
bonzoo
-#Srebrny Dobromir
-#Srebrny Dobromir
Posty: 1786
Rejestracja: 2008-02-03, 19:27
Lokalizacja: Łazy

Post autor: bonzoo »

Pięknie wygląda :D ...oglądam już któryś raz ten fajny drymelkowany uchwyt i naszła mnie ochota wykonania takiego u siebie. Zastanawia mnie jedno, czy jak odkreślisz linie drymelkowania to szlifujesz ten obszar by był deczko niżej i dopiero drymelkujesz czy wszystko jest na jednym poziomie? Może to banalne pytanie, ale drymelkujesz oszlifowane "surowe" drzewo przed bejcowaniem?
Awatar użytkownika
krzysztof
-#Kustosz
-#Kustosz
Posty: 2008
Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysztof »

No to po kolei:P
1. Zdarcie starej powłoki na całości, szlif kilkunastokrotny papierkiem od 120 do 800. Od 240, po każdym szlifie przetarcie wilgotną szmatką coby włoski ładnie stanęły. I tak do 800. 2. Na wypucowanym drewienku ołówkiem nanoszę linie graniczne dremelkowania. Dostosowane są do indywidualnego uchwytu i fantazji właściciela. Linię dremelkowania należy wyprowadzić płynnymi liniami krzywymi. Jeśli przebieg linii będzie identyczny po obu stronach osady należy posłużyć się wykonanym szablonem z brystolu.
3. najbardziej stresujący kawałek wykonania uchwytu: nacięcie wyznaczonej linii ostrym narzędziem ( ja użyłem skalpela). Nacięcie będzie stanowiło linię graniczną lekkiego obniżenia powierzchni wyznaczonej do dremelkowania. Czyli od wewnątrz powierzchni pod dziurki należy wykonać ostrym narzędziem (znów skalpel) lekkie obniżenie tak by wystąpiła wyraźna linia rozgraniczająca zakres dremelkowania od gładkiej powierzch reszty drewna.
4. Dremelkowanie końcówką kulistą fi 1,8. Używam wałka giętkiego i uchwytu do dremelka. Napęd wisi na uchwycie, wałek ma swój uchwyt i nim manewruję. Wygląda to w rzeczywistości jak działania dentysty hobbisty. Szybkość należy ustawić doświadczalnie. \Wg mnie od 5000 do 11000 obrotów. Wykonanie uchwytu w Hani ( dremelkowanie) to około 2 godzin.
5. Po wykonaniu dziurek odpylamy uchwyt, uzupełniamy wgłębienia tam gdzie uważamy, że są za rzadko. Szczoteczką z drucików mosiężnych dokładnie czyścimy pole, mogą powastać drobne ryski, ale one też wpływają na wygląd końcowy uchwytu. Jeśli powierzchnia jest za szorstka należy przetrzeć dremelkowanie papierem 800 i powtórzyć szczotkowanie.
6. Tak przygotowaną osadę bejcujemy. Uzywam bejc Dragona - nie mam obaw, że wyjdą zacieki - maluję pędzelkiem dokładnienanosząc warstwę bejcy. ta bejca jest na bazie rozpuszczalników, toteż błyskawicznie wysycha. Po całkowitym wyschnięciu pierwszej warstwy sprawdzamy kolorek, jeśli za jasny to używam bejcy powtórnie.
7. Na drugi dzieńpapierek 800 do 1200 znów w robocie. przetarcie wilgotną szmatka obowiązkowe. Osada musi być jedwabista po wszystkich zabiegoach.
8. Olejowanie: jeśli drewno nie było impregnowane ( w Haenelu niestety tak, stąd problemy w uzyskaniu jednolitej barwy) to nakładamy warstwy oleju ( olej lniany tłoczony na zimno, tungowy, specjalny olej do osad - OLD LONDON). od kilku do kilkunastu. W FWB nałożyłem już bodajże 12 i nadal pije.
9. ostateczne wykończenie to wosk. Może być wosk pszczeli rozpuszczony w terpentynie, mogą być środki gotowe np do pielęgnacji starych mebli (np Starwax).

Każdą warstwę wykończenia poleruję delkiatną szmatką i tak bez końca.
No i koniec pracy.
Krzysztof

Quackenbush i nowsze
Awatar użytkownika
bonzoo
-#Srebrny Dobromir
-#Srebrny Dobromir
Posty: 1786
Rejestracja: 2008-02-03, 19:27
Lokalizacja: Łazy

Post autor: bonzoo »

Dzięki :mrgreen: teraz wszystko jasne
Awatar użytkownika
Walend
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1160
Rejestracja: 2007-10-05, 06:59
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Walend »

Miałbym małą prośbę do Krzysztofa - czy możesz zrobić fotorelację, krok po kroku kiedy następnym razem będziesz wykonywał dremelkowanie?
Byłbym bardzo wdzięczny.
FWB 300 "Palemka"
FWB 600 + Burris Timberline 4.5-14x32
Remington 1858 Uberti .44
Ruger Mk2 Target .22
CZ P10C 9x19
Awatar użytkownika
krzysztof
-#Kustosz
-#Kustosz
Posty: 2008
Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysztof »

Jasne, że tak, ale namawiasz mnie tym samym na nowy zakup :mrgreen:
Krzysztof

Quackenbush i nowsze