iż 38

Iżewska (Iż) / Bajkał, wszystko o Jeżykach

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

Awatar użytkownika
206
Posty: 11
Rejestracja: 2010-04-20, 08:44
Lokalizacja: Sława

Post autor: 206 »

prowadnicę dorobi mi Kamil pod warunkiem, że będę miał rysunek. ma może ktoś wymiary tej prowadnicy?
Awatar użytkownika
daras
-#Złoty Dobromir
-#Złoty Dobromir
Posty: 5295
Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: daras »

Prowadnicę robi się pod konkretną sprężynę.
guntuning.com
Awatar użytkownika
206
Posty: 11
Rejestracja: 2010-04-20, 08:44
Lokalizacja: Sława

Post autor: 206 »

sorry za być może głupie pytanie ale chcę mieć 100 % pewności. czy sprężyna od iż 22 będzie pasowała do iż 38 ?
Awatar użytkownika
Ur.
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 4997
Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
Lokalizacja: ...znowu YelonkY

Post autor: Ur. »

206 pisze:pod warunkiem, że będę miał rysunek. ma może ktoś wymiary tej prowadnicy?
Miałem kiedyś rysunek takiej 2-częściowej prowadnicy, z wszystkimi wymiarami, zmienił byś sobie jeden wymiar i jazda, ale...
...no właśnie za diabła nie mogę go znaleźć, a przeleciałem już 300Gb dysku :P
Wiem, że paru osobom go wysyłałem, więc jak ktoś ma, niech się podzieli.
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

206 pisze:sorry za być może głupie pytanie ale chcę mieć 100 % pewności. czy sprężyna od iż 22 będzie pasowała do iż 38 ?
System identyczny , 22-ka różni się wykonaniem lufy i kształtem osady (lufa z mosiężna ze stalowym płaszczem , średnica cylindra i skok tłoka identyczny - jaki masz problem ?.
Osobiście mam takiego samego iżyka jak twój , robiłem próby z mocniejsza sprężyną , co w sumie okazało się bez sensu . Wszystko i to dosłownie , wszystko na ten temat masz opisane na forum , Poczytaj a jak nie wydolisz, to pytaj :P
http://nasze-wiatrowki.pl/viewforum.php?f=46
Mam taki rysunek prowadnicy, niestety bez wymiarów.
http://images40.fotosik.pl/81/c49a0358bc5c4f62med.jpg
Na temat:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... c&start=15
Przegląd po necie i wyniki, wymiary prowadnicy:
Obrazek
wygląd oryginału:
Obrazek
W sumie temat w którym wypowiedział się kolega z forum Darek (Daras) w 2007 roku.
http://e-tawerna.pl/printview.php?t=227 ... 50cc29f3e1
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Awatar użytkownika
206
Posty: 11
Rejestracja: 2010-04-20, 08:44
Lokalizacja: Sława

Post autor: 206 »

KbUr35 pisze:zmienił byś sobie jeden wymiar i jazda
nie rozumiem. :/ który wymiar mam zmienić ? bez zmiany wymiarów nie pasuje?
KbUr35 pisze:...no właśnie za diabła nie mogę go znaleźć, a przeleciałem już 300Gb dysku
dzięki za poświęcenie :)
Awatar użytkownika
Ur.
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 4997
Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
Lokalizacja: ...znowu YelonkY

Post autor: Ur. »

Zmieniasz średnicę zewnętrzną głównego walca prowadnicy (tu 12mm) dobierasz ją do średnicy wewnętrznej sprężyny.
Czyli:
Daras pisze:Prowadnicę robi się pod konkretną sprężynę.
ps. Janusz, dzięki za znalezienie rysunku. Byłem przekonany, że robiłem go już po przenosinach na SKS.
Ostatnio zmieniony 2010-04-22, 09:44 przez Ur., łącznie zmieniany 2 razy.
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
Awatar użytkownika
206
Posty: 11
Rejestracja: 2010-04-20, 08:44
Lokalizacja: Sława

Post autor: 206 »

No! teraz jestem jak to się mówi "w domu" Gdy skończe prace remontowe to napiszę o efektach. Dzięki wszystkim za pomoc. :D
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

206 pisze:Gdy skończe prace remontowe to napiszę o efektach
Przy okazji wymień uszczelkę lufy na gumowy oring poprawi to szczelność portu ładowania.
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Awatar użytkownika
206
Posty: 11
Rejestracja: 2010-04-20, 08:44
Lokalizacja: Sława

Post autor: 206 »

januszmariusz pisze:wymień uszczelkę lufy na gumowy oring
już go nawet kupiłem bo uszczelka w Iżu jakaś taka sklepana mi się wydawała ale przeczytałem o testach "papierosowych" i po przeprowadzeniu takiego stwierdziłem, że trzyma dobrze.
Przy okazji zapytam jeszcze o brak gwintu w końcówce lufy (ok 2 cm). Gdzieś na forum czytałem jak ktoś już o to pytał ale nie mogę trafić tam spowrotem. :(
Rlyeh
Posty: 7226
Rejestracja: 2007-10-04, 23:47

Post autor: Rlyeh »

http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=29684#29684

http://nasze-wiatrowki.pl/sprawy_forum/ ... G_0424.jpg

Gdzieś spotkałem się ze stwierdzeniem, że to chroni gwint, koronę (jak jest) albo w ogóle idealne zakończenie lufy.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rlyeh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

206 pisze:Przy okazji zapytam jeszcze o brak gwintu w końcówce lufy (ok 2 cm)
Tak jest w oryginale i tak pozostaw :P
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Awatar użytkownika
206
Posty: 11
Rejestracja: 2010-04-20, 08:44
Lokalizacja: Sława

Post autor: 206 »

Kometes z naszego forum podjął się dorobić prowadnicę, reszta potrzebnych części czyli sprężyna i tłok też będzie od niego. Pozostaje mi więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na przesyłkę. Szkoda, że nie miałem możliwości zmierzenia mocy mojego jeżyka przed remontem (nie chciało mi się bawić w robienie tych okienek z membranami) ale po remoncie postrzelam do płyt regipsowych i porównam z tym regipsem sprzed remontu.

[ Dodano: 2010-05-07, 09:17 ]
Witam wszystkich. Części dostałem więc poskręcałem wszystko do kupy i jestem bardzo zadowolony z efektu mojej pracy, no i oczywiście dumny jestem z siebie. Ale po kolei. Kometes dostarczył części (sprężyna, prowadnica, tłoczek i olej do tłoczka oraz gratisowo smar do sprężyny). Wszystko było przygotowane więc montaż zajął mi raptem 15 minut. Gotowe. Łamię lufę i już są pierwsze efekty, leciutko bez większego wysiłku naciągam (a właściwie ściskam) sprężynę. No super! ale ciekawe jak to się będzie miało do mocy. Ładuję pierwszy śrut i strzelam. Rewelacja! Cel przygotowany na prędce tj. kilkanaście warstw z grubych kartonów został przestrzelony na wylot. Ze szczęścia całuję mojego Iża38 w osadę i strzelam dalej. Wierzga skubana, noże dla tego, że sprężynę w czasie montażu musiałem ścisnąć jakieś 5 centymetrów aby ją poskładać. No i ten diesel - coraz słabszy ale po około 50 strzałach nadal występuje. Skąd on się bierze? i co z tym można zrobić? Za parę dni pochwalę się nowymi fotkami i scanami tarcz. Przydała by się też nowa oksyda ale to musi poczekać bo najpierw muszę się nacieszyć i porządnie postrzelać. Podsumowując: wiatrówka i części kosztowały razem 200 zł. Trochę czasu spędzonego w Internecie i proszę – sprzęt jak się patrzy! A jaka satysfakcja z tego, że sam zrobiłem?! UuU… Pozdrawiam. ;)

[ Dodano: 2010-05-11, 13:17 ]
Po ok. 500 strzałach diesel już nie występuje. :D Dopytałem Kometesa o sprężynę i wiem, że mam od Slavi (podobno mocniejsza od oryginalnej iż 38). Jeśli to prawda to mój iż stracił na celności. Ile kosztuje zrobienie nowej oksydy? Kto się tego podejmie?
Opiszę jaszcze krótko moje boje z próbą zmierzenia mocy iża. Wykorzystując pomysł Aligatora zrobiłem dwa okienka zaklejone folią aluminiową. Ustawiłem je w odległości 1 m od siebie a po środku ustawiłem mikrofon podłączony do laptopa. Strzały oddawałem z odległości około 5 metrów od mikrofonu. Niestety nie potrafię (lub nie jest to w ogóle możliwe) na zapisanym samplu wyróżnić dwa wyraźne ślady przejścia śrutu przez membrany. Tyle zabawy i wszystko na nic. :/