Dobra poprawiłem post sory za amatorszczyzne ale każdy kiedyś zaczynał
Sprężyny nie skracam
.
A więc ostatecznie bo dzisiaj jadę toczyć:
*długość prowadnicy - 110mm
*średnica prowadnicy - φ13h8
*szerokość podstawy prowadnicy - 10 mm
* średnica podstawy 22mm
* i do tego otwór w podstawie 9,5mm i 5mm głębokości
Do tego kapelusik na końcu spreżyny ( może być stal ?)
*Szerokość podstawy- 6mm
* Średnica podstawy - 19mm ( jak sprężyna)
* średnica tego co siedzi w sprężynie - 13 mm
* długość tego co siedzi w sprężynie - 10 mm
Jak zrobić prowadnice do Hatsana (pilne)
Moderator: Hiszpan63
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-01-14, 17:17
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-01-14, 17:17
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Dobra ! Po zabiegu.
Zrobiona prowadnica ze stali i kapelusik Prowadnica spasowana tak że z lekkim oporem sie wsuwa, ale po przekręceniu do góry nogami i potrząsaniu nie wysuwa się z sprężyny. Co do tego korka to go w końcu nie założyłem bo nie skracałem spreżyny i bałem się że się tłok nie zapnie.
Sory że nie dałem zdjęć czy coś ale byłem tak ciekawy że skręciłem od razu . Spust na smarowany miedziowym, a prowadnica, sprężyna i kostka lufy w zawiasie - czarnym smarem z dwusiarczkiem molibdenu.
Jak wrażenia po wymianie ? Mam tylko jedno słowo które to opisze - ZAJEBIŚCIE !
Do wszystkich amatorów i młodych adeptów takich jak ja :
-Nie bójcie się rozkręcić wiatrówki i czegoś wymienić (radze robić to z dorosłym na 4 ręce zawsze lepiej) bo efekt zmian jest bardzo zadowalający. Polecam i nie bójcie się.
Specjalne Podziękowania dla Hiszpan63, Ślubek, Filo
Dzięki chłopaki za pomoc.
Niebawem napiszę coś o rozkładaniu Edge'a. Tymczasem żegnam i pozdrawiam [/b]
Zrobiona prowadnica ze stali i kapelusik Prowadnica spasowana tak że z lekkim oporem sie wsuwa, ale po przekręceniu do góry nogami i potrząsaniu nie wysuwa się z sprężyny. Co do tego korka to go w końcu nie założyłem bo nie skracałem spreżyny i bałem się że się tłok nie zapnie.
Sory że nie dałem zdjęć czy coś ale byłem tak ciekawy że skręciłem od razu . Spust na smarowany miedziowym, a prowadnica, sprężyna i kostka lufy w zawiasie - czarnym smarem z dwusiarczkiem molibdenu.
Jak wrażenia po wymianie ? Mam tylko jedno słowo które to opisze - ZAJEBIŚCIE !
Do wszystkich amatorów i młodych adeptów takich jak ja :
-Nie bójcie się rozkręcić wiatrówki i czegoś wymienić (radze robić to z dorosłym na 4 ręce zawsze lepiej) bo efekt zmian jest bardzo zadowalający. Polecam i nie bójcie się.
Specjalne Podziękowania dla Hiszpan63, Ślubek, Filo
Dzięki chłopaki za pomoc.
Niebawem napiszę coś o rozkładaniu Edge'a. Tymczasem żegnam i pozdrawiam [/b]
Ostatnio zmieniony 2017-04-15, 18:31 przez Nestor2204, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
-
- Posty: 6035
- Rejestracja: 2007-11-06, 19:44
- Lokalizacja: z Mokotowa
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-01-14, 17:17
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Już poprawione
Ostatnio zmieniony 2015-11-06, 17:59 przez Nestor2204, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
-
- Posty: 6035
- Rejestracja: 2007-11-06, 19:44
- Lokalizacja: z Mokotowa
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-01-14, 17:17
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Witam ponownie ... niestety odkopuję wątek po kilku miesiącach... a dlaczego ? Zaraz wszystko opowiem.
Otóż dziś z nudów i chęci dalszego tuningu wiatrówki, rozkręciłem ją sobie... już przy wyjmowaniu spustu zauważyłem w nim jakieś plastikowe wiórki pomyślałem ze to jakaś podkładka spustu... Wyjąłem korek i ujrzałem to :
Przed wymianą prowadnicy, korek wyglądał znacznie lepiej.
Wiem co było skopane ,otóż dziurka w podstawie prowadnicy była o milimetr za duża, szkoda ze wczesniej tego nie przykleiłem ( tak wiem, mogłem to przewidzieć ) , co powodowało małe luzy na boki(podstawa prowadnicy nie była tej samej średnicy co cylinder) z czasem luz się powiększał i kołeczek w korku się wycierał... na szczęście na nowej prowadnicy było wystrzelone coś ponad 750 śrutów od maja czyli nie aż tak dużo ...
I teraz mam zamiar zrobić nową prowadnice, o średnicy takiej jak wewnętrzna cylindra, i wykonać w niej taki kołeczek jaki był w korku zamykającym system, coś w stylu tego co było, tylko na odwrót, bo część wystająca będzie w prowadnicy, a otwór w korku
ALBO wytoczyć prowadnice z otworem na bolec zamykający system jedyne co może sprawić kłopot to frezowanie na korku, ale to chyba tylko ze strony bezpiecznika i wystarczy wykonać je na jego długość i to wszystko, od strony spustu raczej nic nie ma, jak to wyczytałem w przypadku innych karabinków . Myślę że nie powinno być problemów z zapięciem tłoka...
Otóż dziś z nudów i chęci dalszego tuningu wiatrówki, rozkręciłem ją sobie... już przy wyjmowaniu spustu zauważyłem w nim jakieś plastikowe wiórki pomyślałem ze to jakaś podkładka spustu... Wyjąłem korek i ujrzałem to :
Przed wymianą prowadnicy, korek wyglądał znacznie lepiej.
Wiem co było skopane ,otóż dziurka w podstawie prowadnicy była o milimetr za duża, szkoda ze wczesniej tego nie przykleiłem ( tak wiem, mogłem to przewidzieć ) , co powodowało małe luzy na boki(podstawa prowadnicy nie była tej samej średnicy co cylinder) z czasem luz się powiększał i kołeczek w korku się wycierał... na szczęście na nowej prowadnicy było wystrzelone coś ponad 750 śrutów od maja czyli nie aż tak dużo ...
I teraz mam zamiar zrobić nową prowadnice, o średnicy takiej jak wewnętrzna cylindra, i wykonać w niej taki kołeczek jaki był w korku zamykającym system, coś w stylu tego co było, tylko na odwrót, bo część wystająca będzie w prowadnicy, a otwór w korku
ALBO wytoczyć prowadnice z otworem na bolec zamykający system jedyne co może sprawić kłopot to frezowanie na korku, ale to chyba tylko ze strony bezpiecznika i wystarczy wykonać je na jego długość i to wszystko, od strony spustu raczej nic nie ma, jak to wyczytałem w przypadku innych karabinków . Myślę że nie powinno być problemów z zapięciem tłoka...
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J